Нова победа в парламента – улесняване създаването на ООД

Има смисъл да защитаваш идеите си. Има смисъл дори когато в началото няма подкрепа. Има смисъл дори когато част от тях се приемат. Парламентът прие предложението ми при създаване на ООД в банката реално да се внасят 35% от 5000 лева, тоест 1750 лева. Досега се внасяха 70% от 5000 лева, тоест 3500 лева. Намалението е точно два пъти. Не трябва да се пречи на хората да реализират идеите си. Особено млади хора, които завършват своето образование имат идеи, но нямат пари. Безсмислено е да се правят излишни бюрократични пречки пред тях. Втората част от предложението ми сумата 5000 лева да бъде намалена на 500 лева не беше приета. Ще продължа тази битка до окончателна победа, но и междинните успехи си заслужават труда. Писна ми само да се говори за подкрепа на малкия и среден бизнес и нищо да не се прави. Най-важната задача е създаването на силна средна класа в България. За целта са необходими благоприятни условия.

Over the Hedge ipod



Comments

  1. gogo
    November 6th, 2008 | 12:57 pm

    Харесвам те. Сега още по-веча. Човече ти си май единствения който има нещо реално земно нужно и практично постигнато.Чета редовно твоя блог Мартин Димитров

  2. Magdalena
    November 6th, 2008 | 1:11 pm

    Pozdravleniya. Edna umna ideya be6e realizirana profesionalno. Tova ste byde oblek4enie za mladi i iniziativni hora. Uspeh i zanapred.

  3. November 6th, 2008 | 1:47 pm

    Браво, това вече е добро решение. Едно е капитала да е 5000 лв, друго е 500 лв.
    Затова така остро реагирах лятото, когато пуснахте идеята.
    Между другото, можехте да помислите да се вдигне минималния капитал за ООД, да бъде на нивото, като в Македория – 10 000 лв, а първоначално внесеният да е 10%. Но и това е добро решение.

    … между другото… Агенцията по вписванията нещо започна да работи, и фирми се регистрират за 30 минути. Някак това не е нормално за държава като нашата :-)

    Поздравления още веднъж за компромиса, който направихте с “юридическото лоби”

  4. November 6th, 2008 | 3:18 pm

    Поздрави!

    Това е стъпка в правилната посока, а целта трябва да бъде нищо да не се внася в банка по т.нар. “набирателна сметка” – само загуба на време, разходи (например в ОББ услугата е около 50 лв. общо) и “затваряне” на средства.

    Не сме на едно мнение за размера на капитала, но за ефективното му внасяне подкрепям усилията Ви горещо.

  5. veracooper
    November 6th, 2008 | 3:40 pm

    Победите над некомпетентните некадърници са много необходими и навременни. Браво! Желая още по-големи успехи.
    А Вашият блог е много, много добър.

  6. November 6th, 2008 | 4:22 pm

    Уставният капитал е една безмислица. Съответно и борбата да го има е глупост. Бизнесът отдавна е намерил цаката на всякакви такива ограничения. Примерно – внасяш част от капитала, после го теглиш, пак го внасяш и т.н. колкото ти капитал трябва, толкова имаш. Или пък просто вземаш назаем, регистрираш, теглиш, връщаш. Навремето така и банки основаваха, където капиталът трабвяше да е милиони.

    Не искам да подценявам усилията на Мартин, но също както и с електронният Държавен вестник, той копа в нива, която просто няма нужда да се оре.

    Бих му препоръчал да погледне на другаде. Държавата е въвела таен данък от 50 лева годишно за всички фирми. Това е такса за депозиране на счетоводния отчет в Агенцията по вписванията. Този отчет отделно се депозира безплатн в НАП и в НСИ. Сега не само, че трябва да още едно място, но и да им плащаш искат. Тази работа е много дразнеща и може би ще блокира пререгистрацията до наближаването на крайния срок след 2 години. Поне аз не съм балък да с пререгистрирам по-рано, та да плащам на държавата такси…

  7. fen
    November 6th, 2008 | 5:02 pm

    Бравос.И за целта са необходими освен благоприятни условия и мислещи хора, като Вас.

  8. Драго
    November 6th, 2008 | 6:13 pm

    Браво Мартине! Поздрави! А откога дефакто ще влезе в сила тази промяна?

  9. Крумов
    November 6th, 2008 | 8:39 pm

    Не знам това дали е някакво предимство. Миналата година регистрирах ЕООД. Намерението ми да внеса само 3500лв беше ‘парирано’ от адвокатката. Тя ми каза, че до две години след регистрацията на фирмата оставащата сума (1500лв) ще трябва да се довнесе. Само, че това е свързано отново с всички процедури както при регистрацията (реално се променя уставния капитал и се минава отново през съда).

  10. November 6th, 2008 | 9:24 pm

    Браво Мартине! Междинният успех е достатъчно голям успех, 1750 лв се намират по лесно :)

  11. Petrov
    November 7th, 2008 | 12:28 am

    Браво Марто ! Имаш подкрепата на всички млади хора в България.

  12. November 7th, 2008 | 9:35 am

    създаването е най-лесната част, после искам да видя вече кой, колко струва… и как се организира работата на служителита по начин такъв, че в края на месеца да не се чудим как да им калкулираме заплатите… Т.Е. те действително да са си ги заработили! ТОВА Е ВАЖНО, а да направиш ООД, ЕООД, АД или … са си само юридически формулировки в които е облечено съдържанието икономическа дейност! Аз въобще не съм най добрия в нея но поне това съм разбрал- не в правенето на фирма е проблема!!!

  13. Mihaela Djorgova
    November 7th, 2008 | 6:54 pm

    Поздравления за тази победа… а също и за провокирането на промяна в тройната коалиция http://www.focus-news.net/?id=n1073154 по отношение регистрацията на ООД. Голяма шизофрения проявават някои депутати, за да си препишат заслугата на тях. Но важното е резутата. Поздравления и още много победи!

  14. Mama-im-stara
    November 8th, 2008 | 11:31 am

    Eвала – това е единственият начин да се пребори човек с това блато от нежелаещи и неможещи да направят каквото и да е – с много упорство.

    Време е “вечните депутати” да си ходят.

    Г-н Димитров, с Вас сме.

  15. Марин Байчев
    November 8th, 2008 | 1:10 pm

    Браво!
    Когато човек е последователен, уверен в идеята си и не я изостави при първата трудност идва и успехът. Това все пак е странно от страна на управляващите след последните месеци и наближаващите избори. Каквото и да е обяснението е без значение, защото това си е добро решение погледнато и от ситуацията на световната икономическа криза.

  16. nikolay ivanov
    November 9th, 2008 | 1:24 pm

    Браво Мартине,
    Ти си комай единствения депутат който предлага нещо разумно-още от миналата година когато се умуваше за акцизите върху ракията.Защо няма повече такива умни млади хора сред политиците…

  17. November 10th, 2008 | 11:30 am

    Не съм се съмнявала в теб. Изобщо.)))
    И горещо се надявам винаги да бъдеш така борбен и
    последователен.
    Поздрави.

  18. ivo1petrov
    November 11th, 2008 | 1:37 pm

    Горещо те поздравявам за частичната победа,но продължи да се бориш!Желая ти победа в изборите за председател на СДС.Ти си вече готов да оглавиш организацията.Трявна е с теб!

  19. November 11th, 2008 | 2:17 pm

    Тия дебели кратуни трудно увират!!!Но ти не се предавай Мартине!С хора като теб СДС има добро бъдеще, независимо , че социологическия и медиен слугинаж непрекъснато му пали свещи и тамян!

  20. Георги Недялков
    November 11th, 2008 | 2:29 pm

    Една птичка пролет не правела, но по-добре една, отколкото нито една.
    Може пък на някой да му хареса песента и да запеят в един глас!
    Не се предавай – капка по капка – дупка прави!

  21. Деница Руканова
    November 12th, 2008 | 4:01 pm

    Подкрепям Ви, макар и засега само виртуално. Благодаря Ви за това, че чрез вас се чувствам политически представена в Парламента.

  22. Даника
    November 13th, 2008 | 10:39 am

    Хм.
    Да видим и последиците от тази промяна. За кредиторите на дружеството.
    Облегчена е регистрацията и дружеството е факт. Учредителната вноска е внесена по набирателна сметка и е изтеглена веднага за осъществяване на оперативна дейност на дружеството. Прочетох тук и интересни изказвания за отпадане изобщо на задължението за дялова вноска, но тях няма да ги коментирам, поради явна некомпетентност и популизъм.
    По какъв начин виждате реализация на отговорността на съдружниците към кредитори на дружеството? Знаете, предполагам, че отговарят до размера на дяловата си вноска, която са изтеглили тутакси? А дружествено имущество няма. Досещате се, че задълженията могат да произтичат и от неизплащането на трудово възнаграждение, нали?

  23. ania
    November 13th, 2008 | 12:34 pm

    Здравейте,
    поздравления за “победата” :) мака че на мен, като адвокат, ми става все по-тъжно и по-тъжно от факта, че се узаконява невъзможността за изпълнение срещу едно капиталово дружество на практика.
    според мен насоката за сигурен бизнес е много, ама много по-различна.
    но не е мястото тук май :) )
    както и да е – помислете за начин за възпрепятстване на възможностите за регистрация на дружества от определени лица (сещате се къде да им е списъка). Едно данъчно и осигурително задлъжняло дружество трябва да влече някаква санкция за учредителя си (нямам предвид наказателна, разбира се), а в простата забрана учредителите му да правят ново такова, докато не изчистят задълженията си.
    малко е крайно и непипнато достатъчно, но ще е стотици пъти по-ефективно.
    Поздрав!

  24. Станислав
    November 22nd, 2008 | 10:13 am

    извинете само малко информация ми трябва след регистрацията на ЕООД , какво следва като плащане , осигуровки , касови апарати и тн .. ???

  25. November 26th, 2008 | 4:08 pm

    идея есть, если интересно, можно пообщаться об этом…

  26. Станислав
    December 5th, 2008 | 9:06 pm

    ае ко става кви са тия 100 лева дето ги казаха снощи ???

  27. До Аниа и до Мартин
    December 6th, 2008 | 11:51 am

    Адвоката си е адвокат – вари го, печи го…

    Върви му обяснявай каква криза иде, колко хиляди гладни безработни вече са, и тепърва ще бъдат изхвърлени на тротоара, колко хиляди възрастни, и не само, ще измрат буквално от глад и студ, от липса на лекарства и пари за лечение, колко ще се самоубият от отчаяние, колко фирми ще фалират и колко бизнесмени ще бъдат застреляни по нашенски като кучета на улицата за невърнати дългове, колко нови хиляди млади хора с дипломи ще напуснат България, повечето завинаги, колко хиляди “кризисни” разводи (първите вече са факт), ще изхвърлят на улицата тълпи изоставени и наркоманизирани деца, и какви оше всякакви ужасни лични и семейни драми ще ни довлече кризата…

    Дали си представяте наистина какво ВСЪЩНОСТ ни очаква?

    И какъв отдушник за малкия човек в такава мрачна криза, в една страна, затънала до уши в крайна мизерия, корупция, престъпност, политическо-административна порнография и безвластие, би била регистрацията на собствена фирма и улеснението при такава регистрация?

    Обаче не – нея, адвокатката, я сърби ДАНЪЧНАТА И ОСИГУРИТЕЛНА ЗАДЛЪЖНЯЛОСТ към държавата !!!

    Нали знаеш, адвокатке, че за да почне една крава да се дои, първо трябва да се роди като малко теленце, което да бъде отглеждано с много грижи и ако оцелее и порасне като здрава крава, ЕДВА тогава да започне да се дои.

    Ако не знаеш, същото важи и за фирмите.

    На милата адвокатка обаче й се ще доенето да започне още в утробата!

    Извинявай, адвокатке, защо не споменаваш нищо например за АДМИНИСТРАТИВНАТА ЗАДЛЪЖНЯЛОСТ НА ДЪРЖАВАТА КЪМ БИЗНЕСА?

    Да започвам ли да изброявам ?

    И как да си взема парите които ми дължи държавата? И какви гаранции, залози, запори, уставни капитали да й търся?

    Знаеш ли адвокатке колко хонорари изсипах на десетки твои колеги и НИЩО !

    Кажи ми как да си взема моя дял от половиния милиард евро помощи от ЕС, който наскоро ми взеха от джоба ?

    Знаеш ли – направо ме вбесяваш!

    Мартине, одобрявам напълно твоето “грандиозно” постижение, (извини ме за леката ирония, но е напълно заслужена), но ако искаш да измъкнеш СДС от жалката, унизителна дупка в която я натикаха твоите високомерни, високопоставени бивши и настоящи съпартийци, ако искаш да спечелиш и стоплиш отново ледените сърца на нас, 60-те процента негласуващи – онези, които мръзнеха, скачаха и викаха като малоумни по площадите през 1997, и ако искаш предстоящият отчаян, почти непосилен опит за прескачане на 4-те процента бариера да успее, вземи бе човек излез от дребната канцеларщина и се заеми с наистина грандиозните задачи. Намали помпозността, фанфарите и биенето в гърдите след всяка дребна победа, поеми грамадната сила и самочувствие на непоклатим лидер, избягай от дребнотемието.

    Тогава може и да ти повярваме.

    Засега само наблюдаваме и коментираме.

  28. slaf
    January 12th, 2009 | 12:14 am

    мога ли да попитам кога се очаква да променят закона кога ще влезе в сила !!!

  29. Donna
    January 21st, 2010 | 4:01 pm

    /вижте какво намерих в нета и нека се замислим!

    Книгата на собствениците е в полза на …чиновниците!
    Първо: Ще ви хванат, че от години имате наематели и не сте си платил данъци върху наемите.
    Второ: Ще ви хванат домашните любимци – кучета , котки, папагалчета…и за тях дали сте си платили данъците?
    Трето и най-важно: Всички които са си усвоили балконите ТРЯБВА да ги добавят към квадратурата на апартаментите си, като това трябва да стане с издаването но нов нот.акт, както и да се преизчислят всички % от общите части на сградата, това пък се прави от експерт оценители.Вие всъщност си увеличавате жилищната площ и на 100% трябва да се добави квадратурата на всеки балкон т.е. плюс 10 кв.м минимум, а тези с по два балкона плюс 20 кв.м.
    Да не говорим, че всички балкони от старото строителство преди 1991г. изопщо не са вписвани в нот.актове и са си ОБЩИ ЧАСТИ и до днес!
    Сега дори и да не е направено усвояване те трябва да се впишат към нот.актове както съм посочил по-горе с тази разлика, че се вписват три четвърти от квадратурата на балкона.
    А това увеличаване на квадратурата след включването на балконите пък ще доведе до вашия по-висок данък сгради и такса смет !
    Сега разбирате ли колко ала-бала е това което се прави в момента и в полза на кого е! Разбирате ли, че никой от старите ЕС не може коректно да си напише кв.м и процентите от общите части.
    Погледнете си нот.актове и ще разберете,че там липсват балконите изопщо, а тези които вече са ги усвоили и превърнали в кухни?
    Нека уважаемите депутати от Парламента първо да решат въпроса с прехвърлянето на земята под блоковете на етажните собственици, после да се коригира ЗУЕС и се разбере как ще се узаконят усвоените балкони, как ще се добавят към общата площ и % на общите части как се променя!

Leave a reply