Един блок, една сметка за парно е пълна глупост

Петър Димитров, Министър на икономиката и енергетиката и Рамадан Аталай, председател на комисията по енергетика, забъркаха невероятна каша. Двамата предложиха когато в една сграда неизправните длъжници са повече от 2/3 да се спира парното и след това за целия блок да има една сметка. Това напомня за комуните, при които няма индивидуална отговорност и всичко е един кюп. Добрата новина е, че Комисията по енергетика отхвърли предложението. Ще пробват и в парламентарна зала да ги пробутат тези безсмислици, надявам се да е останал малко здрав разум сред колегите в парламента. Недопустимо е добросъвестните, изрядните платци да страдат заради не изрядните. Много обезпокоително е, че в главите на министри се въртят подобни идеи, а още по-лошо е, че се опитват да ги прокарат като идеи в парламента.



Comments

  1. October 24th, 2008 | 10:01 am

    Толкова могат.

  2. October 24th, 2008 | 10:27 am

    Разбира се, че е абсолютна глупост. Общо плащане може да има само ако целият блок е юридическо лице и като такова има сключен договор с Топлофикация.

    Да, в другите държави има подобна практика, но там живущите са обединени в организация и всеки, който иска да закупи жилище в сградата трябва да се включи в нея и да подпише, че е съгласен с условията. Т.е. това става доброволно и с цел удобство на собствениците, а не бива налагано от някаква фирма монополист, само за да може тя да продължи да си работи по същия неефективен и откровено мошенически начин.

  3. October 24th, 2008 | 11:18 am

    Предложението е наистина глупаво и даже е опасно за гражданския мир. Формулата всеки блок да е юридическо лице би могла да работи, но едва ли всички блокове могат да стигнат до създаване на такова юридическо лице. Бедата е там, че от социализма ни останаха не само общите и неделими инсталации, но и други неща, които пречат. В много блокове вече е настъпило социално разделение на живущите. В един вход живеят както безработни, така и добре платени граждани, които няма как да се сдружат. Това не е било преди 10 ноември, но вече е факт. Ще минат години докато статусът им се изравни и то приблизително. Тогава, О.К! В новите блокове такова разделение почти няма и там би могло да се направят юридически лица.

  4. случаен
    October 24th, 2008 | 11:51 am

    По- лесно и по-доходно за топлофикация ще бъде направо един град – една сметка.
    Кметът и без това е юридическо лице.

  5. котак
    October 24th, 2008 | 12:03 pm

    Това без HOA(Home Оwners Аssociation) не може да стане. А HOA-та трудно ще бъдат създадени постфактум. С две думи – безумна глупост. Според мен никой съд няма да признае чак такъв абсурд за законен.

  6. soms
    October 24th, 2008 | 12:05 pm

    това наистина е пълна глупост. самото отчитане на захранването на жилищните блокове е сбъркано. разбира се то се обуславя от наличната инсталационна мрежа. на всички ни е ясно, че отчитането не е реално. промяната изисква много инвестиции, които нали разбирате, че ще бъдат за наша сметка. наличните вертикални щрангове не предполагат точност при отчитането. цялата топлофикационна мрежа и така въведените топломери и топлинното счетоводство обслужват съответния ресор на държавата и в никакъв случай гражданите, ползващи тази услуга. заплаща се общото топлоподаване а не реалното, което влиза в домовете ни. топлофикация не желае да прилага законодателството, защото е доста трудоемко и проточено във времето. те си искат парите а кой ще се оправя с некоректните платци въобще не ги интересува. затова и предлагат този абсурд, който въобще не ми се иска да коментирам в детайли. дори и да го приемат и наложат, няма кой да го изпълнява. как си представяте – общ топломер и вътрешно решение кой, колко ще плаща. смехория…

  7. October 24th, 2008 | 2:04 pm

    има изход, но никой не желае да го коментира, не зная защо!
    нека топлофикация доставя тази услуга на всеки абонат индивидуално!
    така е при газта, ел.енергията, телефони, вода и др.
    нямат място за извинения, оправдания и др., никой не им е виновен , че не могат да работят добре! има и по-къдърни ръководители от тези, на всяко ниво!
    р.р. аз се отоплявам с индивидуално газово отопление, но съм съпричастен към това което се случва, и съмпротив силовите методи, и рекети, на всякакво ниво!

  8. October 24th, 2008 | 3:04 pm

    Всеки трябва да споделя една и съща съдба със съседа си!

    Вярно, че е пълно безумие. Май по този начин искат да настроят хорта едни срещу други. Тия, които плащат, ще се изпокарат с тези, които не плащат.

  9. October 24th, 2008 | 7:03 pm

    Най-смешното е, че такава мярка би довела до резултат, обратен на очаквания от вносителите.

    За възстановяване на топлоподаването ще е нужно съгласието на всички, т.е. достатъчен е един нежелаещ, за да отпадне входа от схемата. Това просто ще ускори срива на топлофикациите.

  10. Anonymous
    October 24th, 2008 | 10:28 pm

    Предложението няма как да мине без промени и в ГПК. И ако бъдат приети в този вид,ще бъдат противоконституционни.

  11. October 26th, 2008 | 4:59 pm

    Панелните комуналки не са предвидени за отопление с нещо различно от парно!

  12. October 26th, 2008 | 5:03 pm

    С какво се различава начинна на доставяне на топлото от това на тока, водата, телефона? С какво те са по-специалните та се иска и различен начин (също така специален) за плащането на тази услуга (услука каквато са всички останали)???

  13. Марин Байчев
    October 27th, 2008 | 1:04 pm

    Какво искате от хора които са учили във времето на социализма и мозаците им са настроени да мислят по начин от онази система. Другото което смятам, че топлофикациите са създадени по онова време и не са съобразени с потребностите на времето ни – икономичност, пазарен принцип, ефективност в по-малък мащаб. Трудностите при употребата им в пазарна икономика, където все повече хора се ориентират към модерната западна техническа мисъл – климатиците е очеизвадна, затова тези огромни предприятия свиват производството и от там и разходите са им по големи.
    Колкото до предложението, аз смятам, че това е още едни начин на БСП да въздейства на съзнанието на своите поддръжници и други близки на лявата идея. Идват избори.

  14. October 27th, 2008 | 5:14 pm

    Топлото се различава от тока и телефона по начина на измерване, по това, че технически не може да се спре само за отделни (неизрядни) абонати, както и по това, че може да минава през стените :) проблемът е по-скоро технологичен, но с такава инсталация разполагаме и трябва да се съобразяваме.

    Отопляването на отделни апартаменти, вместо на цели сгради, е причината за цялата каша в Топлофикация. Хем всички плащат (дори тези без радиатори), хем не е ясно как се изчислява сумата, която плащат, хем често се получава, че плащаш и пак ти е студено.

    Та общ договор със сградата би разрешил много проблеми, но начинът, по който се предлага това да стане, е безумен и съм сигурен, че няма да мине гласуване.

  15. SDS
    October 27th, 2008 | 11:42 pm

    ПАРНОТО-Топлофикационна услуга от частно правен характер т.е.търговска сделка,а тя се съпровожда от субектите със свободно волеизлияние без насилие и рекет според правилата на цивилизацията/базис-римското частно право/
    АНАЛОГ-1/Яде ти се сирене.Отиваш на пазаря и си купуваш.Плащаш!!!РЕАЛНО КОНСУМИРАШ!!!
    2/Яде ти се сирене.Даже не отиваш на пазаря,защото нямаш пари.Затова не купуваш.Търговецът не те изнасилва/рекетира/,защото това е престъпление.РЕАЛНО НЕ КОНСУМИРАШ,КОЛКОТО И ГЛАДЕН ДА СИ!
    ТОПЛОФИКАЦИЯ Е РЕКЕТЪОР В СЪУЧАСТИЕ С ДКВЕР,КОЯТО ПЪК Е ДЪРЖАВНА ИНСТИТУЦИЯ !!!

  16. Костадин Златков
    October 28th, 2008 | 5:40 pm

    Дами и господа, тази седмица във в. “Седмична поща” излезе моя статия по “въпроса Топлофикация”. До обяд днес все още можеше да се влезе в сайта на вестника и да се прочете. ВЕЧЕ НЕ МОЖЕ! Ще я изпратя в електронен вид на г-н Мартин Димитров и той ще прецени дали да я пусне в блога си.

Leave a reply