НАП веднага да си коригира указанията

НАП са написали едни указания на 25/02/2010 г., от които свят да му се завие на човек. На първо място е много странно, че се вменява задължение хората да се осигуряват като управители на дружествата си, дори и да няма сключен договор за управление. Според указанието, най-кратко, всички самоосигуряващи се от 01.01.2010 г., съдружници в търговски дружества,трябва да се осигуряват като управители с договор за управление,върху доход, съответстващ на длъжността според дейността .

В условията, в които се намира в момента целият частен сектор,това е равносилно на самоубийство. Не може с указания да се прави разширително тълкуване на правни норми. Разговарях с Министерство на финансите и ме увериха, че ще вземат мерки. Ако не вземат, ще искам обяснение за това недомислие. Целта не е да се унищожи частният сектор, а да създадем условия да работи по-добре.



Comments

  1. Daniela
    March 5th, 2010 | 3:59 pm

    Такива мерки са взели, че от днес има допълнение към указанието на сайта на НАП и то потвърждава безумната им идея от първото! Така хазната няма да се напълни, по-скоро обратното!

  2. Katya
    March 5th, 2010 | 4:01 pm

    Вижте какви мерки са взели! Ще убият бизнеса!

    Ето го новото указание:
    Съдружници и собственици в търговски дружества се осигуряват в дружеството в зависимост от упражняваната трудова дейност
    05 март 2010

    Съдружниците в търговски дружества се осигуряват в дружеството в зависимост от упражняваната трудова дейност в него. Ако упражняват трудова дейност, която по своята същност е дейност по управление и контрол, те се осигуряват в това си качество. Осигурителните вноски трябва да се внасят върху не по-малко от минималния месечен размер на осигурителния доход по основни икономически дейности квалификационни групи професии.

    Съдружник, който извършва трудова дейност по управление и контрол, който не упражнява трудова дейност като самоосигуряващо се лице, не дължи осигурителни вноски в това си качество. Ако извън дейността по управление и контрол, съдружниците полагат личен труд в дружеството в качеството на самоосигуряващи се лица, те подлежат на осигуряване и на това основание.

    Например ако собственик на ЕООД, чиито предмет на дейност е извършване на финансови услуги, само участва в управлението на фирмата без да предоставя финансови услуги, то тогава той се осигурява само като управител. Ако обаче освен, че управлява фирмата, той работи и като финансов консултант, то той полага труд като самоосигуряващо се лице и трябва да се осигурява и в това си качество.

    Не подлежат на осигуряване съдружниците, които не упражняват трудова дейност в дружеството и единственото възнаграждение, което им се полага са дивиденти разпределени от печалбата.
    ————————————————–

    Тоест ако си едно малко ЕООД трябва да плащаш оситуровки върху 800 като ДУК + 420 като СОЛ тоест минимум върху около 1200 лева, което си е над 400 лева на месец. Независимо дали си ги изкарал тези 1200 лева.

  3. Бончо Сарафов
    March 5th, 2010 | 4:01 pm

    Поздрави за бързата реакция.

  4. Katya
    March 5th, 2010 | 4:03 pm

    Г-н Димитров СДС като една по-разумна политичска сила, не може ли да им обясни на господата управляващи, че с един такъв ход ще увеличат сивата икономика и няма влязат повече постъпления в бюджета?

  5. Милена Георгиева
    March 5th, 2010 | 4:08 pm

    А от днес материала на НАП; http://portal.nap.bg/preview_news?p_news_id=847
    е още по-безумен.
    Съдържа някакви дефиниции, които не ми се връзват с икономическата логика. Какво означава например следното изречение “Ако извън дейността по управление и контрол, съдружниците полагат личен труд в дружеството в качеството на самоосигуряващи се лица, те подлежат на осигуряване и на това основание.”? Ами тя дейността по управление и контрол да не е само за красота, стоене на стол или гледане през прозореца. Има ЕООД-та, в които управителите например извършват и дейност във фирмата (например водят си счетоводството). Има и големи фирми, в които напр. изпълнителния директор е и счетоводител на фирмата. Изобщо пълна каша…

  6. браво!
    March 5th, 2010 | 4:11 pm

    най-сетне и политик да обърне внимание на безумията!

  7. Счети
    March 5th, 2010 | 4:12 pm

    Браво, г-н Димитров! Не ги оставяйте! Тъкмо хората посвикнаха да работят на светло и сега ще унищожат всичко. Никой не може да плаща такива осигуровки.

    Забележете! ТЕ ИСКАТ ОСИГУРОВКИ И ЗА НЕРАБОТЕЩИ ФИРМИ- ЩОМ СИ ВПИСАН В РЕГИСТЪРА- ОСИГУРОВКИ. ТОВА НЕВЕРОЯТНО БЕЗУМИЕ!!!

  8. 4444
    March 5th, 2010 | 4:17 pm

    Мартине, вземи обърни внимани. НАП-идиотите, колкото са неграмотни толкова са и НАГЛИ. Неграмотността им обаче надвива наглостта им

  9. данъкоплатец
    March 5th, 2010 | 4:18 pm

    Незабавна оставка на Дянков и Красимир Стефанов! Върхушката в НАП и МФ развива дейност против своите граждани и това не е за първи път.

  10. Йорданова
    March 5th, 2010 | 4:18 pm

    Здравейте! Помогнете ни да кажем “НЕ!” на поредното безумие. Това прилича ли ви на антикризисна мярка? Стига!!! Хората вече са на ръба, скоро ще бъдат и на улицата…

  11. Милена Георгиева
    March 5th, 2010 | 4:19 pm

    И на този фон, ни заливат с “новини” за обясненията на г-н Дянков и г-н Първанов и ни замазват очите с глупости кой каво казал и кой каво (не)разбрал. Направо е цинично!

  12. Стефан Сълков
    March 5th, 2010 | 4:23 pm

    Г-н Димитров,
    Указанията написани от НАП вече разбуниха общественото мнение. Незнам защо обаче продължава практиката да се работи на “парче”. Все пак изминаха повече от 6 месеца от както това правителство управлява. Искам правилно да бъда разбран – не критикувам правителството, просто много дълго време ни оправляваха безхаберни правителства и по тази причина съм по-взискателен към сегашното.
    Питам се не е ли крайно време да имаме ясна концепция и стратегия по всички важни въпроси в държавата ни? Тази сутрин в едно от сутрешните предавания показаха видео материал, как в сградата на НАП се пуши от някои от служителите там, като се знае, че в сградата не се пуши. На пръв поглед дреболия, но това издава едно отношение на администрацията към гражданите, които обслужва, едно отношение което се влачи още от времето на социализма, когато чиновника зад гишето беше “господар”, а гражданина пред гишето, като че ли му е длъжен. За голямо съжаление този манталитет продължава да битува в нашата страна, и като че ли никаква административна реформа не може да го помръдне. То пък каква реформа има или е докарана до край. Тази е причината НАП да тълкува закона и да създава прецеденти. Напомня ли ви нещо това?

  13. ЕООД
    March 5th, 2010 | 4:23 pm

    А България уж е с по-облекчено данъчно облагане!

    Нали затова намалихте изискуемия капитал на дружества на 2 лева!

    И от къде на къде, като собственик на ЕООД трябва задължително да си плащам заплата по ДУК!? Не искам да си плащам заплата – защо ме задължавате?

    Аз това ЕООД съм го открил, не за да си плащам заплата по ДУК, а за да работя с личен труд и да изкарвам пари.

    А когато нямам пари за заплатато по ДУК осигуровките, за сметка на Управителя, кой ги държи?

    Излиза, че лицето трябва да плаща на държавата пари, за това че работи, а не се е наредило на опашката за безработни!

    В условията на криза се ощетяват хората, които се опитват да развиват бизнес в България!

    ЕООД има право да решава ще си плащали заплата по ДУК или не! И ако не си плаща заплата – то за какви осигуровки говорим!

  14. тихо
    March 5th, 2010 | 4:25 pm

    Затова ли направихте регистрацията на фирми по 2 лв?
    За да им вземете повече пари за осигуровки?
    Моля Ви направете нещо.Това е пълно безумие.В тази държава нямаме права,а само задължения да си плащаме.

  15. 4444
    March 5th, 2010 | 4:26 pm

    Аз спирам да плащам всякакви осигуровки. Досега плащах – вече не!

    И ще чакам съд. Съд до дупка за нескопосонаите им указания. Разбери, Мартине, протестирайки ние не сме против плащането на осигуровки за получени доходи. Ние сме против плащането на осигуровки за неполучени доходи. Ако на НАП /защото за кръгли идиоти/ им се струва, че указанието им е законно – покажи им мотивите на парламента, с които е променен КСО в тази му част. А мотивите са свързани с ненечисляването на заплати на работниците в предприятията и шикалкавенето на управителите на фирмите с много работници – така големите предприятия крият осигуровки. Обаче как тези мотиви, нападжиите пренесоха и към едва кретащия бизнес на дребните рибки като нас????

  16. ЕООД
    March 5th, 2010 | 4:27 pm

    Ами малките предприемачи, подмамени от 2 лв капитал сега трябва да плащат поне 400 лева на месец за осигуровки!

    Най-вероятно за това са намалили капитала!

  17. Бръм
    March 5th, 2010 | 4:27 pm

    Как някой ще ми казва колко струва управлението на моето ЕООД и ще ме слага под общ знаменател. Гонят ме при сделки със свързани лица, а сега ме карат да определям непазарна и нереално висока база на недължимо и неначислимо “възнаграждение”, което да ми обложат с “данък” осигуровки.
    По ЗДДФЛ ми приравняват дохода от личния труд към трудови правоотношения, в същото време по ЗКПО не ми признават разхода за същото нещо, защото не било трудово правоотношение.
    Сега се чудя Аз ли съм или не съм.

  18. браво!
    March 5th, 2010 | 4:32 pm

    г-н Димитров, вие имате възможност за законодателна инициатива – възползвайте се от това право, което имате от името на народа и предложете законопроект за изменение на Кодекса за социално осигуряване, в който най-сетне да се изяснят основни положения от практиката в последните години, а не да седи в положението си от 2000г. Да се изясни нормативната основа на т.нар. Договори за управление и контрол, защото по различните закони се тълкуват нееднозначно, да се прецизира текста за “неначислените възнаграждения”, чийто смисъл в момента се подменя с Указанията, а депутатите са го приели със съвсем различни мотиви… и още много много неща, достатъчно е да се допитате до професионалисти в съответната област, които могат моментално да ви кажат всички проблемни моменти, които затрудняват работата на коректните платци – тези, които са на светло!

  19. Александър Николов
    March 5th, 2010 | 4:41 pm

    Воъбще безумието с тези Минимални Осигурителни Прагове продължава…
    Не е редно държавата с един аршин да дава (Минимална Заплата) а с друг да взема (Праговете). Ми че вече повечето фирми нямат достатъчно приходи да покрият тези “Прагове”. Какво да правят? Да се наредят на опашка пред бюрата по труда, щото от НАП са много алчни?

    А също и с тези “… неизплатени или неначислените и други доходи от трудова дейност” – (КСО).
    Как може сума която не ти е платена да ти се води доход? Все повече е повече абсурди!

    А в същото време никой (горе) не мисли за намаляване на разходите…

  20. Орлин Иванов
    March 5th, 2010 | 4:43 pm

    Мартине,

    Хайде вдигай народа и да махаме цялата тая сволоч, че от България нищо не остана. Хубаво говорехте на хората преди 6 месеца, ама кой да Ви повярва. Аман от продукти на Симо Ментата, лъжа и измама, съсипаха народеца.

  21. ЕООД
    March 5th, 2010 | 4:46 pm

    Как може една продавачка от село ДолноНанагорнище получаваща РЕАЛНО минимална работна заплата 260 лева, да и се удържат от възнаграждението осигуровки върху 330 лева?

    Къде е справеливостта в облагането тук?

  22. Tania
    March 5th, 2010 | 4:57 pm

    Поздрави г-н Димитров. От 26 – ти февруари Вие сте първия политик който взема отношение по този въпрос! С това указание малките фирми,които не ангажират държавата с помощи и обезщетения, а сами търсят работа и осигуряват такава на поне още няколко човека са обречени на фалит.

  23. Мария
    March 5th, 2010 | 4:58 pm

    Напълно подкрепям мнението Ви, още повече, че промяна в КСО на чл. 4, ал. 1, т. 7 няма, а точно по нея с Указание № 24-00-7/25.02.2010 г. се вменява на собствениците, които фигурират в учредителните документи като управители, да плащат осигуровки върху доход, който не получават. Освен това Указанието противоречи и на ТЗ, защото никъде не се споменава сключването на договор за управление да е задължително. Протестът ми е срещу противозаконното съдържание на Указание № 24-00-7/25.02.2010 г. Да не говорим за ефектът, който ще произведе спазването на това Указание върху приходите в бюджета. Ще бъде затрит всеки дребен бизнес. В условията на криза това значи трайно повишаване на безработицата и тогава да видим държавата откъде ще изплаща обезщетения.

  24. margarita
    March 5th, 2010 | 5:03 pm

    Ще се осигурявам на такава сума, когато по чл.43 от закона за интеграция на хората с увреждания ми изплатят 70 % от тази сума за дете с трайно увреждане, а не 70 от МРЗ. След като искат да плащаме повече – трябва и да получаваме повече. Само че сега и с изключените 2 лекарства от позитивния списък на НЗОК – изключително важни за лечението на деца с левкемия, искат да уморят болните деца /или родителите им, като се осигуряват на 1200 лв. видите ли имат пари да им купуват лекарствата/ и така – ние на борсата за безработни да мрем, и болните деца – също!
    Това е целта на нашата държава – по-малко хора, по-малко проблеми, повече за крадене!

  25. Соня Дойчева
    March 5th, 2010 | 5:03 pm

    Честит 3 март българи! Хубаво е, че имаме икономист, на който можем да разчитаме.

  26. Димитрова
    March 5th, 2010 | 5:12 pm

    Това е безумие ! В условията на криза искат прекалено много от хората които едва оцеляват ! Г-н Димитров ПОМАГАЙТЕ !!!!!!!!!!!!!!!!

  27. Стефан Сълков
    March 5th, 2010 | 5:14 pm

    Това е поредна “глупост” родена в главата на някой отговорен чиновник. Нейсе ще отмине. Въпроса е обаче до кога това ще може да се случва? Знаете ли как се оправлява Сингапур?
    Партията спечелила изборите обявява конкурс за Министър-председател на страната при ограничения – изисквания наложени от предизборната програма на спечелилата партия. Кандидатите се явяват на конкурса с концепция за управление, задачи, цели и прочие. Няма ограничения за националност към кандидатите. Може да подават своите оферти специалисти от цял свят. Възнаграждението на бъдещия кабинет е също част от офертата. Спечелилия конкуса встъпва в длъжност като подписва договор за управление и периодично се отчита за изпълнението на програма и концепцията с която е спечелил конкурса. Това е.

  28. Стефан Сълков
    March 5th, 2010 | 5:15 pm

    Извинявам се за грешката. Да се чете управлява, а не оправлява.

  29. March 5th, 2010 | 5:25 pm

    От една седмица чета висчки тези писания за прословутото указание на НАП и през цялото време се чудя защо всички искат да убият вестоносеца(НАП) на лошите вести.

    Проблемът е в Кодекса за социално осигуряване и по-точно в прословутия текст за изплатените, начислените и неначислените възнаграждения.

    До сега всъщност единствената причина да не се дължат осигуровки по ДУК беше липасата на думичката “неначислени” в КСО.

    Е от 01.01.2010 г. я има.

    И понеже господин Димитров е в парламен та да се замисли – той дали е гласувал за или против тази промяна.

    И понеже като народен представител има законодателна инициатива, може да предприеме изключително бързи мерки насочени към промяна на тази правна норма, която ще реши проблемът с тези осигуровки по ДУК.

    Силата е във ваши ръце г-н Димитров. И всички ще ви бъдем благодарни ако я използвате правилно.

  30. Алексиев
    March 5th, 2010 | 5:31 pm

    Радвам се, че поне един политик имаше доблест да каже за проблема сътворен от НАП.
    От една седмица бяха информирани различни медии, но никой не посмя да повдигне въпроса дорде не стане ясно кой, какво, как.
    Затова съм благодарен на г-н Димитров, че зае ясна позиция по въпроса. Сега вече очаквом и медиите да се включат по темата.

  31. Таня Бойчева
    March 5th, 2010 | 5:49 pm

    Добре е, че поне един политик обърна внимание на това безумие. Поздравления, разчитаме на Вашата подкрепа.

  32. Векова
    March 5th, 2010 | 6:09 pm

    Иска ми се да вярвам, че това е просто недоразумение, което българският парламент ще поправи. Ако това е нарочно създадена ситуация, то не ни остава нищо друго, освен да спускаме кепенците и накъдето ни видят очите – да плащаме данъци и осигуровки в някоя по-цивилизована държава. Подпишете петицията! http://bgpetition.com/podpiska_nap/index.html

  33. Dimitar
    March 5th, 2010 | 6:13 pm

    Прекалено много им станаха “недоразуменията” на управляващите…Засега май нямат нито едно рационално решение.

  34. ju
    March 5th, 2010 | 6:19 pm

    Г-н Димитров,трябва да има и здравомислещи политици.Това е доунищожаване на малкия бизнес и геноцид спрямо хората.Парите от осигурителни вноски са изядени и сега какво става,на принципа “работим с кожи на клиентите/данъкоплатците/.Да се създаде климат за работа на фирмите,тогава ще дойдат и осигуровките.Някой направил ли е сметка колко от тях ще фалират или ще минат от другата страна?

  35. March 5th, 2010 | 6:19 pm

    Добре, нека да е така, но за 1 година стаж за два вида осигуряване да се зачитат две години осигурителен стаж, но не може и има изрични указания за това – пак от НАП.

    ПЪЛНА ИДИОТЩИНА

  36. ju
    March 5th, 2010 | 6:22 pm

    Г-н Димитров,бясна съм и не Ви благодарих,че само Вие за сега вземате отношение,а останалите са мишоци!

  37. Векова
    March 5th, 2010 | 6:25 pm

    И аз, разбира се, Ви благодаря! В шок съм и съм потресена!

  38. Весела Маринова
    March 5th, 2010 | 6:27 pm

    Това, което в крайна сметка ще се постигне е да бъдат закрити голяма част от едва издържащите на кризата ЕООД-та и “управителите” да се върнат отново в сивия сектор. Апелирам към всички да подкрепим максимално протеста срещу това поредно безумие в иначе така милата ни държава.

  39. В ПРОЦЕС НА ФАЛИТ
    March 5th, 2010 | 6:31 pm

    г-н Димитров,

    на Вас разчитаме да помогнете на малкия бизнес!

    Вече има подписка подкрепена от 2100 души – http://bgpetition.com/podpiska_nap/index.html

    ПЪЛНО БЕЗУМИЕ е да се иска от микрофирмите (ЕООД, където собственика и управителя е едно и също лице), да плащат ОСИГУРОВКИ ВЪРХУ 1200 ЛЕВА – веднъж в/у 420 лв. като СОЛ и още веднъж в/у ~800 лв. по ДУК.

    МНОГО Е НАГЛО – подмамиха много хора да направят малки фирми с падането на капитала от 5000 лв. на 2 лв., а сега искат да ги довършат с жестоки осигуровки по време на криза.

  40. andonov
    March 5th, 2010 | 6:34 pm

    Това е безумие на Дянков

  41. Александър Найденов
    March 5th, 2010 | 6:55 pm

    А не е ли безумие да се твърди , че сме част от ЕС а същевременно минималната работна заплата да е 120 Евро и хората да живеят като скотове ?

  42. Иванова
    March 5th, 2010 | 6:58 pm

    Здравейте г-н Димитров,
    Благодаря Ви ,че обърнахте внимание на проблем който,”тресе” собственици на малки фирми от 25.02.2010 г,а медиите и политическите лица се правят ,че не забелязват.
    Живеем в различни светове-констатация която човек често казва,но в момента я усеща с цялата си същност.
    Как да разберат народните представители,хора като мен,които пресмятат всеки лев,а самите те не знаят колко им е увеличението на заплатите в пари?
    Как да разберат ,че е криза,която ни е принудила сами да работим,след като за тях кризата е просто термин,без реално съдържание?
    Ситият на гладния не вярва,казва мъдрата поговорка….Питам се обаче защо в тази криза “гладните” насила трябва да стават повече?
    Би трябвало да се стимулират хора като нас ,имали смелостта да започнат дейност ,вместо да висят в бюрата по труда……Би трябвало,но не и в България.!!!
    Ако напиша всичко,което мисля,ще звучи грубо.Ако напиша всичко което чувствам,ще звучи цинично.Ако напиша какво очаквам,ще звучи дълбоко отчайващо…

  43. Ния
    March 5th, 2010 | 7:13 pm

    Благодаря за подадената към народа ръка!
    Когато правителството реши да даде старт на нови фирми с цел насърчаване малкия бизнес, си взех глътка въздух и реших да започна нещо свое за първи път в 48-те си години.
    Едва се задвижва колелото в това трудно време,клиентите нямат пари и се моля и благодаря за всеки лев постъпил през деня в приход,като изключа колко такси освен осигуровки плащаме.Наем,ток,консумативи и прочие.
    Не остава нищо,разхвърляно за цял месец остава по 5 (пет) на ден,с които се опитваме да живеем по европейски с детето ми.Цял месец борба за приход,който едва мъждука.
    Новите осигуровки закопават буквално още в зародиш надеждата ми заедно с ЕООД-о ми.

  44. Надя
    March 5th, 2010 | 7:14 pm

    Г-н Димитров, обръщам ви внимание и на факта, че върху сумата по ДУК освен осигуровка за пенсия, болнични и майчинство, ТЗПЗ има и вноска за безработица. Как един собсвеник на ЕООД ще получава обезщетение за безработица като е длъжен да плаща осигуровки и като самоосигуряващо се лице върху 420 лв.

  45. Векова
    March 5th, 2010 | 7:28 pm

    Защо ли медиите не дават гласност по този въпрос? Това ще засегне живота на хиляди хора? Какво ще правим?

  46. Лили
    March 5th, 2010 | 7:37 pm

    С огромна благодарност за това ,че г-н Димитров май единствен от политиците за момента си даде сметка какво представлява на практика това прословуто Указание на НАП от 25.02.2010 – не само дране на несъществуващи кожи , а направо засилване към сивата икономика или към увеличаващата се маса на безработните.Дали в условията на криза останалите държави са предприели точно такива “антикризисни ” мерки , и по този начин “помагат “на бизнеса да преодолее трудностите – май е много на място да си припомним вица за вампира и данъчния .
    Но само с говорене в нета май няма да променим нищо – може би е нужно от по- високо място – защо не и в парламента,да се постави питане дали сега е времето на това Указание и с тези ли осигуровки върху недължими и неизплатени доходи ще се напълни хазната на държавата

  47. Наката
    March 5th, 2010 | 8:14 pm

    Г-н Димитров, Вие сте последната надежда. Това безумие трябва да се спре! Това безумие просто ще ликвидира малките фирми, а те единствени могат да устояват и да произвеждат по време на такава криза. Това “указание” просто ще изкара хиляди хора на пазара на труда и окончателно ще ликвидира осигурителната ни система …

  48. Джени
    March 5th, 2010 | 8:17 pm

    Уважаеми г-н Димитров,
    Погледнах броя на коментарите на последните Ви статии. Тези под тази ви статия наближават 50 и това е само за няколко часа от публикуването и . Имайте предвид, че липсва разгласяване на проблема от страна на медиите. При този интерес тук смятам, че проблема е много сериозен.
    Аз съм управител на ЕООД, в което нямам нает персонал и си работя сама. Фирмата ми е за услуги, работя в един ьгъл на дома си и при максимално стеснени разходи и приход около 1500лв. месечно. До края на 2009г. разполагах с месечен семеен бюджет (след плащане на осигуровки върху 240лева, 10% данък печалба и 5% данък бърху девидента) около 1000лева. С новите промени семейният ми бюджет пада на 500лева. Живея сама с 2 деца ученици. В ужас съм. Не знам как ще оцелеем. А до вчера се справях сама….. Първото ми дете е родено 1997г. и още имам спомени от ужасния глад, който изживях тази година(детето ми не го усети, беше прекалено малко). Тогава СДС ни извади от кризата………

  49. ива
    March 5th, 2010 | 8:29 pm

    Ние ,собствениците на такива дружества сме на ръба на фалита.Моля Ви спрете този геноцид.Въведоха отново регистрация по ДДС за цигарите и вдигнаха драстично акциза на цигарите. Масово мои клиенти , вече бивши , се ориентираха към цигари без бандерол с неустановен произход. Губя всеки ден !!!
    АЗ ГЛАСУВАХ ЗА СДС !!!НЕ ИСКАМ ДА ЗАЩИТАВАТЕ ГЕРБ !!!
    ИСКАМ ОСТАВКАТА НА ЦЯЛОТО ПРАВИТЕЛСТВО !!!

  50. Милена Кръстева
    March 5th, 2010 | 8:38 pm

    Г-н Димитров,
    моля да поставите и следните въпроси в Министерство на финансите , НАП, и към всички институции, които имат отношение към тях
    1.Защо управителят,осигуряващ се по ДУК не може да се осигурява почасово ? Аз например имам 3 ООД, на които съм управител и ме задължават да се осигурявам и в трите фирми при това на 8 часа. Какво означава това – аз 24 часа ли работя? А ако имам 6 фирми?
    2.Колко заплаща НАП за информационно обслужване и колко пари печелят фирмите , разработващи счетоводен софтуер ? Не е ли това причината всяка година да се променят образците на данъчните декларации- за да се плащат актуализации? Посочете поне една европейска държава , в коята всяка година ги променят
    3.Защо фирмите трябва да публикуват в Търговския ретистър финансовите си отчети , при това срещу такса от 50 лв. Има единна система между НАП и НСИ за финансовите отчети , всички институции са държавни – да си ги ползват,защо рекетират фирмите? Така ли се пълни бюджета?
    4.Да се прекрати третирането на бизнеса като потенциален нарушител. Обикновения данъкоплатец плаща осигурителните вноски на държавните служители, творящи подобни безумия. Държавата – това не са политиците, министрите, методолозите – това сме ние,обикновените хора. И аз сега питам – какво ще стане, ако дребния бизнес затвори едва кретащите фирми в тази криза и се регистрира за социални помощи-това ще напълни ли бюджета?
    5.Защо в България не е приет поне 1 закон, който да не бъде променен поне веднъж годишно? Как да направиш бизнес план, когато не знаеш какво ще стане? Стига с тоя клиентелизъм, лобита и спонсори!
    Не сме стадо, а народ !

  51. Икономист
    March 5th, 2010 | 8:49 pm

    Всичките неволи идват от приетото към Кодекса за социално осигуряване изменение/а защо никой не скочи тогава?/, че осигуровки се дължат не само за неизплатени и неначислени възнаграждениия. Какво е това чудо, по Закона за счетоводството да дължиш нещо за нещо, което не си извършил. Как да се осчетоводят такива осигуровки. Все едно да дължа ДДС, че съм имал намерения на някого да пусна фактура, че е закупил нещо от мен, а в действителност той не го е закупил. Абсурдна държава-да се дължи нещо за намерения!

  52. March 5th, 2010 | 8:53 pm

    здр… ако висе наложи да направите ремонт на покрив http://www.etlubo.com много добр

  53. Neilor
    March 5th, 2010 | 9:17 pm

    Аз бих помолил Мартин Димитров да запита защо 2 (два) месеца никой не се беше сетил да тълкува КСО и другите норми по този начин?
    Защо веднага след приемането на новия текст на КСО от НАП не публикуваха веднага това “разяснение”?

    А ако се бяха сетили за тази гениална идея за пълнене на бюджета след 2 години, щяха ли да изискат “невнесените” от нас осигуровки за 24 месеца?

  54. S4eti
    March 5th, 2010 | 10:52 pm

    Неясното указание приравнява ДЗЗД-та/които не са по Търговския закон и въобще ДУКове не са задължителни за тях/,Сдружения/ЗЮЛНЦ/, Събирателни дружества/където също не се изисква ДУК/ под един знаменател. Подвеждат ни или тези които пишат не разбират, но ако не разбират да се консултират!!!!

  55. Иван
    March 5th, 2010 | 11:31 pm

    Този коментар наистина е убийство за частния сектор. Ако няма действителна промяна по него (но не като днешната) мисля че единствения вариант е да се вдигне стачка. Явно няма друг начин по който управляващите да разберат, че не бива да си играят много с нас

  56. Наката
    March 5th, 2010 | 11:33 pm

    Мисля, че е крайно време Дянков да си отиде там, откъдето е дошъл – кеф му в Щатите, кеф му на майната си. Човекът може и да разбира от финанси, но министърът на финансите трябва да е държавник, а не крачещ калкулатор и генератор на гафове. Съвсем очевидно е, че ако не изхвърли Дянков, Бойко Борисов скоро ще се прости с цялото си управление …

  57. Павлов
    March 5th, 2010 | 11:50 pm

    За пореден път се доказва формулата: Няма нужда нещата да стават по-добре ако могат да станат по-зле.
    Трябваше да се премахнат задължителните осигурителни прагове за самоосигуряващите се а не да се въвеждат 3-4 пъти по-високи такива.

  58. Тодоров
    March 6th, 2010 | 12:02 am

    Уважаеми г-н Димитров,
    аз, като още един от хората гласували за СДС, съм радостен от факта, че Вие обръщате внимание на проблемите ни, породени от безумното указание на НАП. Вярвам, че разбирате изключителната сериозност на положението, в което ние – собствениците на малки семейни фирми – сме поставени от това безкрайно неразумно решение, с което на практика сме заплашени от скорошен фалит. Оттук насетне, ако не се вземат адекватни мерки и то много спешно, на много от нас няма да ни остане друго, освен да се наредим и ние пред бюрата за безработни, вместо да генерираме приходи за държавата с нашите, макар и по-скромни данъци и осигуровки. Ето защо, моля, вземете присърце този проблем и ни съдействайте за решаването му, защото фалитът на малките фирми не е в ничий интерес. Един разумен държавник би разбрал това.

  59. Anonymous
    March 6th, 2010 | 1:24 am

    Данъците е ясно, че ще се вдигат като в Латвия, но трябваше да започнат с десятък върху доходите от лихви, рента и дивиденти. Да вдигат осигуровките на най-слабите в кризата е грандиозна простотия.
    Тази година имаше и драстично увеличение на данък имоти. Ама какво да очакваме от ГЕРБ. Те от безработните тръгнаха да събират здравни осигуровки и да налагат десет пъти по-високи глоби за неплащане.

    Време е Георги Първанов да бъде сложен на мястото му, за да не отвлича вниманието с активни мероприятия. Една група от пет-шест депутати да внесе спешно закони за НРС и НСО. Както Татяна Дончева направи и внесе закона за ДАНС. Уж не е на правителството и не е срещу президента. НРС и НСО да минат на подчинение на правителството и под контрола на парламента. Да ги привика комисията за контрол на ДАНС и да обясняват как се появи моториста на трети март. Срещал ли се е президента с хора от подземието. Бракониерствал ли е.

    Не може Първанов да влезе обратно в политиката с НРС и НСО зад гърба му. Тези оръжия трябва да му се отнемат преди партията му да се явява на избори. Той не се свени да използва активни мероприятия за политически цели и това е недопустимо.

  60. Атанасов
    March 6th, 2010 | 1:35 am

    Г- Димитров, поздравявам Ви за адекватната реакция.
    Изцяло се солидаризирам с това мнение: “Напълно подкрепям мнението Ви, още повече, че промяна в КСО на чл. 4, ал. 1, т. 7 няма, а точно по нея с Указание № 24-00-7/25.02.2010 г. се вменява на собствениците, които фигурират в учредителните документи като управители, да плащат осигуровки върху доход, който не получават. Освен това Указанието противоречи и на ТЗ, защото никъде не се споменава сключването на договор за управление да е задължително. Протестът ми е срещу противозаконното съдържание на Указание № 24-00-7/25.02.2010 г. Да не говорим за ефектът, който ще произведе спазването на това Указание върху приходите в бюджета. Ще бъде затрит всеки дребен бизнес. В условията на криза това значи трайно повишаване на безработицата и тогава да видим държавата откъде ще изплаща обезщетения.” Добавям и: “Вече има решение на ВАС, в което се посочва, че възнаграждение се дължи само на управител, който не е съдружник. В същото дело магистратите постановяват, че не се дължат осигуровки върху договор за управление, ако по него не е изплащано възнаграждение” от http://capital.bg/show.php?storyid=868684. А така също, и че нещата вървят на там, че изобщо, ако си собственик на дялове от търговско дружество, то дължиш осигуровки по еди коя си скала. Така също, ако се направи анализ на ситуацията откъм необходим и изискван ценз за заемане на управителска длъжност и от колко хора не разполагащи с такъв към момента, но все пак с функциониращи и носещи полза на бюджета – първо с това, че тай не се грижи финансово за тях и второ плащащи осигуровки макар и на малко на брой лица. Все пак за търговски дружества с преобладаваща държавна или общинска собственост, за да се назначи на тудов договор определено лице се изисква и определен ценз от него. Така, че мисля, че ези фирми макар и да функционират, ако държавата ще ги принуждава да имат трудови договори за управление, то как ще се реши въпросът с ценза /компетентността/ на тези хора да управляват т.е. да имат дипломи по мениджмънт, защото си мисля, че противоречието тук на тази база е доста голямо.
    Пожелавам Ви успех в това начинание. Мисля, че с Вашата подкрепа ще успеете да помогнете на доста хора. Още повече както знаете нещата в икономиката са свързани.

  61. Миглена Барцулева
    March 6th, 2010 | 2:33 am

    Господин Димитров,много съм благодарна за бързата реакция а съм сигурна че и бизнеса ще го оцени.Това се вижда и от дискусията която тя породи.Дано всичко това има резултат.Моля да ни информирате за всички последици.

  62. Павлова
    March 6th, 2010 | 2:53 am

    Здравейте г – н Димитров,
    Бих искала да Ви обърна внимание на един друг проблем, малко встрани от темата. Става въпрос за “неначислени възнаграждения”, дума, която отваря широко вратата за всякъкъв произвол на проверяващите. Така всеки от НАП може да решава произволно не само в/у какви суми ще се осигуряват собствениците, но и целия персонал на фирмата. А нали разбирате че ревизиите се правят след n брой години и глобите и лихвите са огромни. Смятам, че това е първия опит и ако той мине може утре да гледаме “неначислени обороти” и по другите закони като ЗКПО или ЗДДС.
    И последно има много коментари по горе, как дребните фирми едва оцеляват и новия начин на осигуряване ще ги доведе до фалит. Мисля, че точно тези хора, които работят на свой риск и за своя сметка и не разчитат на държавата трябва да бъдат поощрявани да се развиват.

  63. Прецакан, гласувал за ГЕРБ
    March 6th, 2010 | 2:55 am

    Г-н Димитров, сега е моментът да докажете, че в България все още има политици, които се водят от интересите на народа! Ние сме с Вас!
    ПОВЕЧЕ НИКОГА НЯМА ДА ПОДКРЕПЯ ГЕРБ!

    Имаме група и във Facebook:
    http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=mf&gid=354495013752 – присъединете се всички!

    Очакваме протест!

  64. Даниел
    March 6th, 2010 | 3:15 am

    Мартин, малко десен популизъм ми звучи това твоето…
    И аз съм от засегнатите, и аз имам фирма и аз не съм се осигурявал.
    Реално не съм внасял а съм имал възможността защото .. Е защото не е влогонабирателна системата а разходопокривна. Искам да знам какво и на кого внасям – тогава бих плащал.

  65. ss7
    March 6th, 2010 | 4:19 am

    Г-н Димитров, това указание е безумие.

    Аз като собственик , утре назначавам друг управител , пускам го в неплатен отпуск и прекратявам самоосигуряването си . Ще дължа осигуровки = НУЛА.

    И се записвам в бюрото по труда.

    ПИСНА МИ.

    п.с

    Проблема идва от думичката “неначислени” в КСО.

  66. Живко
    March 6th, 2010 | 9:20 am

    Благодаря ви, че най-накрая и един политик се включи в защитата на малкия бизнес. Надявам се да помогнете да поправим тази несправедливост.

  67. zara
    March 6th, 2010 | 9:41 am

    Г-н Димитров,
    Проблема не е само в това Указание,а в целия КСО, ЗДДФЛ, ЗКПО и др., в рекета на държавата.
    Управляващите са на светлинни години от реалността.Аз съм счетоводител и съм наясно в какво състояние са моите фирми/предимно производствени/. И смея да твърдя, че това са фирми основани не на далавери,а на професинализма на собствениците и на желанието им да работят на светло.
    Кажете ми, при тази междуфирмена задлъжнялост/по вина и на държавата/, когато работодателя има пари само за заплати/не и за осигурвки/какво да направи?
    Ако плати само заплати ще бъде глобен,че не е внесъл осигуровките. Ако внесе осигуровките, работниците остават гладни и също ще бъде глобен. По този начин държавата/с малка буква/ го изправя пред фалит.
    А да не говорим за огромната административна бумащина и непрекъснатите задължения и заплахи, които се вменяват и отправят на бизнеса.
    Бях, когато пламна парламента/пак с малка буква/ и от тогава нещата стават все по-зле.

  68. Счетоводител
    March 6th, 2010 | 9:52 am

    Г-н Димитров,

    ТОЧНО КОГАТО БИЗНЕСА започна да се изсветлява …
    ТОЧНО КОГАТО ХОРАТА разбраха, че трябва да си плащат всички данъци и осигуровки…
    ТОЧНО КОГАТО е криза и е въпрос на оцеляване за много фирми …

    ТОЧНО СЕГА ще се върнат обратно на СИВО голяма част от бизнесмените!!!

    ЗАЩОТО и без това всички сме обезсърчени от корупциите и огромните суми източени пари от държавата!

    ЗАЩОТО, ако те притиснат прекалено много и е въпрос на оцеляване, не мислиш за това какво ще стане, ако не внасяш данъци и не си изряден, а как да изкараш месеца или годината!

    НИКОЙ НЕ Е МОТИВИРАН ВЕЧЕ ДА РАБОТИ НА СВЕТЛО!

    Защо да го прави, след като всеки ден, какво и да правиш все те изкарват, грешен и престъпник, само защото имаш фирма?

    Ако си в сивия сектор, никой няма да се занимава с теб?

    А знаете ли по РЕВИЗИИТЕ, данъчните как пишат актове по измислени основания!? Защото вече не е ТАЙНА че така им е спуснато отгоре! Озаптете ги!

    С влизането на ревизия ни заявяват, че понеже една ревизия струва 5000 на държата, затова акта трябва да е минимум 10000 – 20000 лева! Държат се арогантно и не ни уважават! Нас, които им плащаме заплатите! Това не са единични случаи!

    Дори и да си изряден, пак ще те глобят? Тогава защо да се стараеш?!

    И защо трябва да се занимаваш с дълги съдебни дела, като преди това изискването е да си внесъл сумите по АКТА, пък после се съди с данъчните! По добре на СИВО! Никой няма да те закача така!

    НАПРАВЕТЕ нещо! Вече съжалявам, че гласувах за ГЕРБ, – ИЗЛЪГАХА НИ! След всичко гореописано НЯМАМ ИМ НИКАКВО ДОВЕРИЕ!

  69. Нина
    March 6th, 2010 | 9:55 am

    Благодаря Ви за реакциятя! Намери се един политик който да реагира на проблема и изрази мнение по него.Това ще е края на дребния бизнес в България. Хиляди семейства чийто малък бизнес позволява единствено изкарване на прехраната си ще се наложи да се регистрират като безработни.Те и сега едва внасят осигуровките си, но въпреки всичко се стараят да са изрядни данакоплатци.Има още много какво да се каже по въпроса, но то Ви е пределно ясно.Благодаря Ви още веднъж за реакцията.

  70. Николай Колев
    March 6th, 2010 | 10:33 am

    Защо фирмите трябва да публикуват в Търговския ретистър финансовите си отчети , при това срещу такса от 50 лв. Има единна система между НАП и НСИ за финансовите отчети , всички институции са държавни – да си ги ползват,защо рекетират фирмите? Така ли се пълни бюджета?

  71. ju
    March 6th, 2010 | 10:45 am

    Г-н Димитров,според мен има медийно затъмнение по дискутирания проблем.Нито една телевизия не спомена,да не говорим за нещо повече по осигуровките на управителите.За някои политици дестабилизацията е възможнжст за изява и клатушкане на правителството,но с какъвто и цвят да е то,потърпевши сме ние,малките електорални единици.Изборите все пак са на всеки четири години и някой трябва да спуска бюлетини.Ако вие политиците не си посеете сега,какво ли ще пожънете утре?

  72. Мартин К
    March 6th, 2010 | 11:05 am

    Обръщам се към Мартин Димитров, с молба да ни спаси от това безумно решение. От цялата страна сме готови да застанем зад Мартин Димитров и да покажем, че разумни икономисти като него трябва да определят правилата, а не хора, които идея си нямат за бедността на народа. Как едно ЕТ или едно ЕООД ще плаща това, абсурд фалираме

  73. Ани
    March 6th, 2010 | 11:59 am

    Не само голяма част от фирмите ще бъдат закрити, ще останат много безработни – и самоосигуряващи се и на трудов договор, които са работили за тези фирми. Те ще се наредят на опашките на бюрата по труда. Ще се увеличи сивия сектор /много хора ще продължат да работят нелегално/. И май държавната хазна няма да се напълни, тъкмо обратното, защото тези, които изкарват повече пари си плащат големи осигуровки и без да има указание. Не може от 260 мин.праг на самоосигуряващите се съдружници да ги метнат на 700-800лв. – с голям размах действат. Аз самата имам фирма и се самоосигурявам. От както сме в криза не съм изкарала и 420 лв.средномесечно. Семейния бюджет се е свил, свил. А имаме и кредити. Това означава да започна да работя нелегално, защото държавата не ми дава друг избор – няма да оставя децата си на улицата.
    Трябва някой да направи нещо и да помогне на МСБ в страната.

  74. Теодора
    March 6th, 2010 | 12:11 pm

    Това е безумие ! Съжалявам, че се опитвам да живея и работя в такава ненормална държава! Вярно, че сме “овчи народ”, но дали и това не е целево? Известна е максимата, че неук и беден народ се управлява много по-лесно….. Но докога ???

  75. ju
    March 6th, 2010 | 1:27 pm

    Г-н Димитров,петицията е подписана от 3880 счетоводители управители на фирми и други възмутени граждани!

  76. Фалитко
    March 6th, 2010 | 2:08 pm

    Данъчно късметче: “Те този път влезна и с макарите!”

    Само Нова ТВ споменаха нещо бегло за това през седмицата – другите си мълчаха и пак тихомълком като пръдня по търлъци го въведоха това, досущ както маскималния необлагаем максимум от 15 Евро за стоки от САЩ – и пр!
    Мишока Дянков да ви върви откъдетро е дошъл и ако иска да прави лични дарения от авоарите си и да се осигурява веднъж като Брад Пит с очила, веднъж като плъх без! Това е геноцид на управляващите – към тези които ги избраха!
    Целта е да се затъркат пенсионери, болни хора и малък бизнес! Фалити и сива икономика – новите ни символи! ГЕРБ – Генцоцид Екпериментален към Работещите в България!
    Не им стигна че вдигнаха двойно осигурителня праг…
    Ама народа си го е казал – лакомото дупе какви ги ака!

  77. Фалитко
    March 6th, 2010 | 2:11 pm

    Благодяря за това, че има някой и да ни подкрепи г-н Димитров – тези които искаме да сме редовни да работрим на светло, за да просперира скъпата ни родина!

  78. Пламен
    March 6th, 2010 | 2:15 pm

    Не унищожавайте малкия частен бизнес, който се прави от хора ОСТАНАЛИ В БЪЛГАРИЯ!

  79. Фалитко
    March 6th, 2010 | 2:17 pm

    Присъединявам се също към мнението на Ани, защото изгфлежда сме много тези – на нейното положение. Ако така се излиза от кризата – здраве му кажи!
    Ако това наистина бъде прието – нямам друг избор – освен да си оправдая Ник нейма! И да посивея! Защото от много работи се лишавам за да бъда редовен досега към държавата! От това – по-нататък – няма накъде! Вярно е също, че хората с парите и без тия проистотии си се осигуряват на големите ставки – има доста примери за това. Всичко останало е ГСП – Груба Селска Проява!

  80. Penkova
    March 6th, 2010 | 2:36 pm

    Е поне някой висшестоящ взима отношение най – накрая. Сега остава това да има и ефект и да се преразгледа указанието взиайки предвид икономическта обстановка в страната и при условие на криза. Да пари няма , но от фалиралие фирми ще има ли ?!! А от всички служители на тези фирми, които чинно ще застанат на опашката за соц. пмощи – помислено ли е ?! СТИГА ВЕЧЕ НАИСТИНА !

  81. Атанасов
    March 6th, 2010 | 2:52 pm

    Плащането на двойни осигуровки – сбъркана логика на политиците*
    DarikFinance.bg, 5 март 2010 16:11
    Плащането на двойни осигуровки – сбъркана логика на политиците*
    /© Sofia Photo Agency

    Едно указание на НАП от предходната седмица генерира сериозно недоволство из цялата страна. Всички масово ревнаха, че „хиляди микрофирми са заплашени от фалит”. Новината очевидно е лоша, но самия факт, че се заговори за проблема, си е направо радващ. Да, тук не става дума за някаква нова административна глупост, а за стар проблем, чието проявление в случая е по-видимо от всякога.

    Поводът за всичкия този шум стана указанието на НАП, че всички управители на дружества са длъжни да се осигуряват върху административно определения минимален осигурителен доход за съответната дейност. Без оглед на това дали съществува договор за възлагане на управление със съответния управител и независимо от това, че ако има такъв, в него може да е уговорено, че съответният управител ще изпълнява функциите си без възнаграждение. Казано по просто, на хората ще им се наложи да плащат осигуровки върху доходи, които не са нито дължими, нито начислени – т.е. доходи, които ги няма.

    Казусът безспорно има много правни детайли, но едно нещо е безспорно – много хора ще платят осигуровки върху доход, който не получават. Това вече не е само правен или икономически проблем, а проблем, който се основава на сбърканата логика на нормотворците. Самият казус в случая не е от значение, той рано или късно щеше да се случи. Това, което е от значение, е защо въобще се налага на някои хора да плащат осигуровки върху доход, различен от реалния им такъв?

    Данъците върху труда (включително осигуровките) в България се заплащат като процент от заплатата на съответния човек. Така, ако взимаш по-висока заплата, плащаш повече в номинално изражение – има директна връзка между доход и вноски. В случая става дума за официално деклариран доход – в нежеланието си да плащат данъци или осигуровки на държавата, хората могат да опитат да скрият реалните си доходи, нещо което се случва по цял свят. Това е доста разпространена практика и у нас, но нека не забравяме, че говорим за престъпление. Да, всеки може да го направи, но то продължава да бъде престъпление и човекът, който го прави, попада извън закона. В един идеален свят връзката между реалните доходи и осигурителните вноски може да бъде прекъсната само чрез престъпление.

    Тук някъде се намесва държавата и обърква всичко. В отговор на криенето на доходи, държавата влиза на пазара на труда и казва „за тази професия трябва да се осигурявате на не по-малко от толкова пари”. Няма значение дали сте незаконни или не, фокусът вече е върху трудовия пазар, а не върху вас. Договорът между служителя и работодателя вече не е първостепенен, договореният минимален праг е над всичко. Казано по друг начин – когато седнете да се договаряте с работодателя си за заплатата, преговорите вече отдавна са започнали без ваше и негово участие… а понякога дори вече са завършили.

    Кой води преговорите вместо вас? Минималният осигурителен доход за различните дейности се договаря от работодателите и синдикатите под зоркото око на държавата. Значи имаме представители на работодателите, на работниците и на правителството. Страхотно! Звучи толкова добре, че човек почти се чувства на масата на преговорите. Само дето там ни няма… поне мен със сигурност ме няма, а и никой не ме представлява. От една страна е работодателят – много добре знам кой ме назначава, уволнява и ми дава заплата и ви гарантирам, че моят работодател го няма на никакви преговори за каквито и да е било осигурителни прагове. От другата страна са синдикатите – това ще да са моите хора на тези преговори! Хубаво, само дето нито съм ги виждал, нито съм ги чувал и въобще не знам кой им е дал право да ме представляват на каквито и да е било преговори. Нека да представят своите членове, но не и мен.

    В момента връзката между реални доходи и осигурителни вноски се къса не само заради тези извън закона, но и заради разпоредбите в закона. Случаят с управителите го показва нагледно. [b]Няма доход, няма дори договор, но има осигурителни вноски[/b]. Това не е сбъркана разпоредба, това е разпоредба, която изцяло следва логиката на закона – логиката, че вместо да се гонят лошите, държавата просто ще се меси на пазара на труда.

    Минималният осигурителен доход е глупава идея, която отнема от свободата на всички нас и дава власт на група функционери. Хората трябва да се осигуряват на реалните си доходи, но това не следва да се постига с административни намеси на пазара на труда. Ако ще го правим така, то нека поне изпипаме системата докрай – да създадем Министерство на заплатите, в което всеки един български гражданин да бъде наблюдаван и оценяван индивидуално и на база на знанията, възможностите и представянето му да му бъде определена административна ставка върху която да се осигурява. Ако това не ви харесва (дори и като илюзорна идея), то забравете и за минималния осигурителен доход – там идеята е горе-долу същата.

    * Автор на публикацията е Петър Ганев от Института за пазарна икономика, заглавието е на DarikFinance.bg

  82. Нина
    March 6th, 2010 | 4:45 pm

    Господен Димитров, позволявам си да Ви пиша още веднъж. Моля погледнете това и помогнете защото освен Вас не виждам друг политик да е изразил позицията си :http://bgpetition.com/podpiska_nap/view.html

  83. Елена Илиева
    March 6th, 2010 | 5:09 pm

    Защо?Защо когато всичко си вървеше добре трябваше да се променят така нещата…Веднага започнахме да мислим как ще оцеляваме,какво да правим….Стига безсмислици.Отменете това указание и да забравим…Иначе ще се съсипе малкият и среден бизнес и съответно ще намалеят постъпленията в бюджета.Логично,нали ?

  84. March 6th, 2010 | 5:50 pm

    Каква е крайната цел-да затворят колкото може повече малки фирми в затруднено положение?Или да се докаже на българина че не трябва да опитва да започне бизнес?А може би че трябва да чака на държавната ясла?Най вероятно да се изсмучат максимум средства в момента а след нас-потоп!!!

  85. Н.Карадимов
    March 6th, 2010 | 6:12 pm

    Г-н Димитров , това указание е неясно , противоречиво и незаконосъобразно.Сигурен съм ,че разбирате и колко погрешно е икономически.Не може да се приравнява случаите , когато едно ООД/ЕООД се управлява от 3 лице-чуждо на дружеството-тогава да указанието има логика.Но когато дружеството се управлява от ЕСК или съдружник , да го приравняваш на изпълнител по ДУК е меко казано абсурдно.В последния случай КСО е ясен-чл.4 ал.3 т.2.Надявам се да се намесите.

  86. March 6th, 2010 | 6:42 pm

    СТАНОВИЩЕ

    ОТ
    НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС
    ПРЕДСЕДАТЕЛ
    СВЕТЛОЗАР НИКОЛОВ

    ДО:
    Г-Н СИМЕОН ДЯНКОВ
    ВИЦЕПРИМИЕР И МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ

    ОТНОСНО:
    Указание 24-00-7/25.02.2010 на
    НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ПРИХОДИТЕ

    Уважаеми г-н СИМЕОН ДЯНКОВ,

    В период на тежка финансова и икономическа криза , при изключително трудни икономически условия в България, при които работи българския бизнес, при огромната междуфирмена задлъжнялост над 240 млрд лева, при задлъжнялост на държавата към бизнеса над 1 милиард лева и при перманентно невъзстановяване в законовите срокове на данъчен кредит от страна на държавата, Вие разчитате да излезем от кризата само с ограничаване на бюджетните разходите.

    При една изключително силна агресивна политика на чуждестранните банки, насочена към умишлено унищожаване на малките и средни предприятия, Вие категорично отказвате да се намесите и да защитите българския бизнес.

    При постоянно намаляща покупателна способност на населението, бързи темпове на увеличаване на безработицата, спад на приходите на фирмите, загуба на международни пазари, едностранно увеличаване на лихвените проценти от страна на кретидните институции, Вие предприемате мерки , която поставят българският бизнес при непосилни изисквания , които го унищожават и насочвате цялата държавна машина срещу малкото оцеляващи малки и средни предприятия, които работят легално.

    Вие не предприемате нито една антикризисна мярка за увеличаване приходите на средните и малки предприятия , която да стимулира вътрешното потребление. Не предприемате мерки за подобряване на бизнес средата в страната, за намаляне на лихвените проценти на банките до размери близки до тези в другите държави членки на Европейския съюз – не по-високи от 4%, за осигуряване на директно нисколихвено дългосрочно кредитиране от Българска Банка за Развитие на малките и средни предприятия .

    Уважаеми г-н Дянков,

    Не е възможно да съществува държава без приходна част. А тя се формира само когато са на лице малки и средни предприятия, които да имат икономически и финансови условия да функционират. Какво направихте Вие за да съществуват малките и средни предприятия?

    Ние видяхме колко много неща предприехте за да затрудните максимално функционирането на българския бизнес.

    Указание 24-00-7/25.02.2010 на НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ПО ПРИХОДИТЕ е поредния удар, който нанасяте върху малкото оцеляващи в кризата работещи фирми, състоящи се от двама- трима съдружника, освободили служителите си поради невъзможност да заплащат труда им и съвместяващи по няколко длъжности за да могат да съществуват.

    Указание 24 -00-7/ 25.02.2010 на НАП година задължава всички вписани в регистрите управители на дружества да се осигуряват, като такива, без оглед на това дали съществува договор за възлагане на управление със съответния управител и дали е уговорено управителя да изпълнява функциите си без възнаграждение. Указанието изисква да се дължат и внасят вноски във фондовете на ДОО за недължими и неначислими доходи. Задължавате собствениците на еднолични дружества, управители сами на себе си и работещи в собственото си дружество да се осигуряват и внасят във фондовете на ДОО вноски едновременно по две основания – по договор за управление и контрол и като самоосигуряващи се лица.

    Указанието противоречи на Конституцията на Република България и на влезли в сила решения на Върховен административен съд третиращи материята.

    Укзание на НАП 24-00-7/25.02.2010 е абсолютно в синхрон с провежданата от вас политика на УНИЩОЖАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ ДУХ, която води до фалити на хиляди малки фирми и стотици хиляди безработни.

    Настояваме Указание 24-00-7/25.02.2010 на НАП да бъде отменено ВЕДНАГА в противен случа ще излезем на протест на 15 март 2010 г..

    05.03.2010г.
    С уважение:
    Светлозар Николов
    Председател
    НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС

  87. кореняка
    March 6th, 2010 | 7:25 pm

    Уважаеми,г-н Димитров.Тъй като съм самосигуряващ се 16 години и от четири години собственик на ЕООД,двадесет години жив на този див пазар,аз ще закрия фирмата и тъй като това е насилствен акт от безумието на НАП,ще искам лично г-н Директора на повереното му учреждение да ми намери работа в държавния сектор.И не само на мен.На всички 2500 специалисти като мен.

  88. Жоро
    March 6th, 2010 | 8:26 pm

    От името на всички честни данъкоплатци в тай страна едно галямо благодаря на г-н Мартин Димитров, за навременната намеса.

  89. irena
    March 6th, 2010 | 11:34 pm

    включвам се с молба накой да обърне внимание на малките семейни фирми с един или двама,трима служители.Това са фирмите които в момента издържат държавата с ежемесечните си плащания на осигуровки и данъци.Но това няма да продължи дълго след направените тълкувания от НАП. Или ще фалираме издържайки държавни хрантутници или ще измислим обиколна пътечка.Просто е въпрос на време.

  90. Д Проданов
    March 7th, 2010 | 2:34 am

    уволнявам веднага няколкото служителя които имам и толкоз. бат Бойко да ги мисли
    почвам да вися пред кабинета на личния лекар за болнични – и без това имам вече високо кръвно

  91. March 7th, 2010 | 12:09 pm

    Кой има интерес в България да съществува само едър корпоративен бизнес?! Кой има интерес малкият бизнес да бъде сбиран в кръгове където той става зависим и управляем?! Каква е целта ви Господа?

    Излъгахте ни (според) мен господа политици, но какво друго можете, та вие сте само политици. Този път няма да можете да ни и оберете – просто няма нищо!

    Съсипан

  92. Кирил Кирилов
    March 7th, 2010 | 1:30 pm

    Най-лесният начин да накараш някого да не си плаща данъците е да му ги увеличиш. Де факто това е увеличение на осигурителното бреме за най-малките дружества в момент, в който повечето от тях нямат сделки и отчитат загуби заради кризата. Когато към това се добави и фактът, че събраните по този начин пари отиват в нереформирана система като пенсионната, т.е. срещу няколкостотин лева удръжки на месец получаваш мъгляво обещание за ниска пенсия в бъдеще, мотивът да бъдеш изряден изчезва. Така, вместо да увеличи постъпленията, НАП рискува да загуби и това, което събира от фирмите и в момента. Просто защото повечето от тях ще предпочетат да се върнат едно деситилетие назад, когато по-голямата част от икономиката работеше на черно. Има и още нещо много дразнещо. Промяната се прави с указание – формата е измислена от чиновниците, които уж опитват да обяснят неясните закони. В случая с осигуровките на управителите обаче данъчната администрация направо си дописва данъчно-осигурителния кодекс. И за да е пълно нещастието – указанието не може да се обжалва от засегнатите данъкоплатци. Е, как сега да плащаш данъци…

  93. П. Лефтеров
    March 7th, 2010 | 2:13 pm

    Бърза реакция. :)
    Този абсурд де факто представлява “Данък съществуване”. По аналогия могат за физическите лица да направят “Данък въздух”.

  94. Тина
    March 7th, 2010 | 2:35 pm

    Аз съм на 30 години. Вече 10 години внасям в държавата данъци. Но всичко има граници! Ако така продължава, това ще са последните ми дни в тази страна. По- добре бачкатор някъде навън, но поне да знаеш, че дедето ти има шанс да расте в нормална страна с нормални правила, отколкото там, където смятат, че колкото си по- малък, толкова си по- беззащитен и трябва да те изстискат докрай!

    Помогнете ни, г-н Димитров, иначе накрая ще се окаже, че тук са останали само луди данъчни, въобразили си че малките фирми са логати като Крез. Пък да видим кой тогава ще пълни хазната и съответно ще им плаща заплатите!

  95. Димитър
    March 7th, 2010 | 2:44 pm

    Г-н Димитров,
    Вие имате законодателна инициатива.
    Предложете промяна на промяната в КСО и затворете вратичката, която позволява на НАП да законодателства чрез указания и тълкувания.

  96. ужас
    March 7th, 2010 | 2:53 pm

    г-н Димитров, обърнете внимание на това – docstore.odit.info/?s=6&rid=3461, тук е изложено становището на г-жа Аспасия Петкова, изпълняваща длъжността Зам. Директор на Дирекция ‘Данъчно-осигурителен контрол в Централното управление на Национална агенция за приходите (НАП), и на чиято база вероятно са разработени указанията, така че вероятно отговорността за тяхната противозаконност е нейна

  97. Кирил Кирилов
    March 7th, 2010 | 3:10 pm

    Варна, протест срещу убиването на малкия и среден бизнес (Указание № 24-00-7 / 25.02.2010)

    15.Март.2010 година
    начало 11.00 часа
    пред НАП Варна

    http://www.ambientdefocus.com/weblog/?p=1163

    А София и другите градове защо спят.

  98. Тодор
    March 7th, 2010 | 3:30 pm

    Тестът е много прост. Ситуацията засяга около 10% от избирателите. Също така е лакмус има ли почва частния бизнес в България. Едрият бизнес не е типичен частен, защото разчита или на монполи или на държавни поръчки. Идеята да се вземат пари, които превишават приходите може да е прекрасна от фискална гледна точка, но ще доведе до масово затваряне на малките фирми. Ако това е целта, то тази идея е гениална. Въпросът е имат ли малките фирми представителство в парламента. Ако нямат дясното е обречено и БСП ще се завърне триумфално.

  99. Диян
    March 7th, 2010 | 4:36 pm

    Дали ще е като СОЛ пипер ДУК или дудук* осигуряването трябва да е за лична сметка без да има изискване за минимални прагове. На ЛИЧНА наследствена сметка, която да бъде най редовно олихвявана от ползвателя и до момента в който не стане нужна на собственика. Държавата като такава получава, достатъчно приходи от ДДС, десетък, акцизи, и други такси за да се издържа ако много не краде.

  100. Някой
    March 7th, 2010 | 5:08 pm

    Този Дянков настъпи по мазола най-активната част от народа. Тези хора, които наистина работят здраво за да свържат двата края и те просто няма да оставят нещата така. Ако Дянков не иска да е причина цялото правителство на ББ да си отиде, горещо, ама много горещо му препоръчвам да вземе това под сериозно внимание …

  101. Рени
    March 7th, 2010 | 5:29 pm

    Писнало ми е от чиновници, които не знаят какво се случва в собствената им страна. Категорична съм, че няма да внеса 1 лев повече от това, което внасям в момента. Нямам намерение да фалирам собствената си фирма. Това, което ще направя, ако не се вземат мерки да се коригира безумното указание, е въобще да спра да се самоосигурявам. Това е намерението и на още доста хора около мен.

  102. Иванова
    March 7th, 2010 | 5:40 pm

    Здравейте г-н Димитров
    Имам искрена молба към Вас.Подкрепете протеста на малкия бизнес,ясно и открито….Моля Ви

  103. Владимир Тасев
    March 7th, 2010 | 7:33 pm

    Само преди месец майка ми инвестира всичките си спестявания във фирма за почистване. Не без моята помощ, разбира се. Подведох я като й казах, че в момента малкия бизнес се насърчава и затова минималния капитал е намален до символичните два лева. Повярва ми. Направихме всичко с мерак. Поръчахме на дизайнер логото на фирмата, стартирахме изготвянето на уеб сайт…само за тях тя даде 1100 с мъка пазени лева. Наехме и счетоводител… Купихме касов апарат, направихме визитки…

    …а след това?- нямам коментар…

    Мъката на обикновения и смачкан човек трудно може да се изрази с правни и счетоводни анализи, излишни са и препълнените с термини коментари…

    Страшното е, че за пръв път в живота си аз, като млад човек се чувствам безпомощен…

  104. Счетоводител
    March 7th, 2010 | 10:46 pm

    До:
    1. Г-н Бойко Борисов ,
    Министър-Председател на Република България
    2. Президентът на Република България
    3.Председателя на Народното Събрание
    4. Омбудсмана на Републиката
    5.Политическите Партии в Република България

    Копие до: Всички Медии

    Уважаеми Дами и Господа

    Обръщаме се към Всички Вас с молба да се предприеме законодателна инициатива за да се премахне едно новородено законодателно недоразумение, прилагането на което ще доведе до огромно напрежение нашето общество .
    По същество проблемът касае следното:
    С последните промени на Кодекса за Задължително Осигуряване и с дадените указания от Изпълнителния директор на НАП Указания № 24-00-7/25.02.2010г се вменяват допълнителни задължения на фирмите, да заплащат осигуровки за своите управители, независимо дали получават възнаграждение или не, дори в случаите когато не е договерно никакво такова- както е в 90% от дружествата у нас. Осигурявнето е задължително дори в случаите когато лицето се самуосигурява като съдружник, Полагането дори на 1 подпис на управителя месечно/например да подпише празна справка декларация по ЗДДС/ се счита че същия упражнява дейност.

    Изменението на КСО не прави разлика относно дължимите социални осигуровки по договорите за управление и контрол в случай, когато по тях изпълнител се явява лице, което не е съдружник или едноличен собственик на капитала и когато управителят е едноличният собственик или съдружник в дружеството, който случай е срещан в повече от 90 % от практиката и касае фактически дребния и среден бизнес.

    На първо място, следва да се отбележи, че Търговският закон /чл.141,ал.7 от ТЗ/ изисква във всички случаи взаимоотношенията между дружеството и неговия управител да бъдат уредени в писмена форма и тази форма е форма за валидност, а по същността си представлява договор за управление и контрол.
    В болшинството от случаите, когато за управител на еднолично дружество с ограничена отговорност или на дружество с ограничена отговорност е избран едноличния собственик или съдружник, последният не получава възнаграждение по сключения с дружеството договор за управление и контрол. Съгласно последните законодателни промени в КСО/ДВ бр. / и дадените от Изпълнителния директор на НАП Указания № 24-00-7/25.02.2010г. ирелевантен се явява фактът дали лицето /т.нар.” изпълнител”/ е получател на възнаграждение по договора за управление и контрол, за да се квалифицира полученото възнаграждение за “осигурителен доход”, върху който да се следват и дължимите по основание и размер социални осигуровки.
    Тъй като с приетите законодателни промени, считано от 01.01.2010г. вменяването на дължимост за осигурителни плащания без оглед на получаването на осигурителен доход /възнаграждение за положен труд или осъществявана дейност, в т.ч. и по договори за управление и контрол/ е действаща правна норма (чл.6,ал.3 във връзка с чл.4а,ал.7 във връзка с чл.4,ал.1,т.7 от КСО), настоящата им регламентация води до парадокси, неяснота и административен произвол, които не могат да бъдат решени на фазата на правоприлагането и съдебния контрол.

    ФАКТИЧЕСКИ МОТИВИ:

    В болшинството от случаите едноличните собственици на капитала или съдружниците в дружества с ограничена отговорност не получават възнаграждение за положения свой личен труд. Настоящата уредба предпоставя всяка дейност, който се извършва от едноличния собственик на капитала /или съдружник в дружество/ да се квалифицира като самостоятелно основание за дължимост на осигурителни вноски и във всички случаи дължимост и осигурителни вноски за това, че са и управители на тези дружества. За положен труд по договор за управление и контрол може да се приеме дори полагането на подпис върху Годишния финансов отчет и Годишна данъчна декларация, без оглед на обстоятелството дали дружеството извършва или не търговска дейност.
    Също така, обикновено едноличният собственик на капитала или съдружник е и работник и извършва и трудова дейност съобразно предмета на дейност на дружеството- търговец, барман, управител на заведение, касиер или счетоводител, хигиенист и прочие, които функции на неговата трудова дейност той съвместява с т.нар. управление и контрол. И предвид уреденото в закона, че за всяка трудова дейност ще се дължат осигурителни вноски върху неначислените трудови възнаграждения, то във тези случаи следва тези лица да се осигуряват за всички извършвани от лицето съгласно ЕК на професиите дейности, за да се осигури “регулярност на постъпленията” в бюджета на НОИ.
    Освен това, ако едно лице има няколко търговски дружества, всяко с отделен предмет на дейност или участва в няколко търговски дружества, в които е и управител, то лицето, бидейки съдружник или собственик, ще се яви самоосигуряващо се лице за полагания от него труд, а за това, че е и “изпълнител по договор за управление и контрол” ще дължи осигурителни вноски по всеки договор за управление и контрол до достигане на максималния размер на месечния осигурителен доход, без оглед на факта дали получава въобще възнаграждение или не по тези договори за управление и контрол.
    Не на последно място, тази уредба ще предизвика лавина от фалити предвид факта, че дружествата са регистрирани с капитал от 2 лева до 5000 лева и само за няколко месеца тези дружества ще се декапитализират, тъй като осигурителните вноски ще изядат техния капитал. Въпросът в тази връзка е коя е целта на съществуване на търговските дружества – да осигурят “постъпления” на НОИ или да поддържат икономиката жива.
    Законодателната приумица бележи своеобразен връх на абсурда в последните 20 години преход и такава форма на рекет не си е позволявало никое друго управление. Иска ни се да вярваме, че изменението на КСО е …плод на някой престарал се министерски чиновник, който без няма връзка с реалния живот и обществените процеси, и без ни най-малка представа за последиците от това свое умозаключение, е предложил да изпита търпението на народа. Защото не считаме, че тази законодателна промяна може да е целенасочен политически ход за справяне с кризата и за решаване на проблема с осигуряване на регулярност в постъпленията в бюджета на НОИ.
    Приетото законодателно решение нарушава фундаментални принципи, на основата на които се гради и функционира икономиката – принципа на текущо начисляване. Счетоводното отчитане, като измерител на икономическата ефективност от стопанската деятелност на всяка компания, има свои устои /принципа на текущо начисляване-чл.4,ал.1,т.1 от ЗСч./ и при тяхното разклащане се руши постройката. Днес ни вменяват плащания /разходи/ за социални осигуровки върху фиктивни суми, които не са начислени възнаграждения, не са дължими трудови възнаграждения, не са дори договорени възнаграждения. /Утре ще ни вменяват приходи и ще ни облагат за нереализирани доходи./ Ето защо изискваните под формата на социални осигуровки суми от НАП представляват рекет, защото дори данъците са пропорционални на реализирания /създадения/ доход или оборот, а такава обусловеност при конкретното решение няма.
    И не на последно място, дали са известни принципи като социална справедливост и подоходност, върху които се изгражда или би трябвало да се основа политиката на данъците и осигуровките. /Така регламентираната правната уредба за осигурителните вноски по чл.4,ал.1,т.7 от КСО има характер на данъчно плащане и се откъсва от осигурителния доход, за който се дължи това плащане/.
    Държавата трябва да е благодарна на всички онези хора, които чрез своята инициатива, предприемачески дух и желание за съзидание полагат усилия въпреки всичките проявни форми на административния произвол, липса на равнопоставеност или коректност спрямо тях от страна на държавните институции, и осигуряват препитание на себе си, своите семейства и работници СЕГА в състояние на финансова и икономическа криза на предела на физическото оцеляване. Тези хора не са представители на едрия бизнес, на партийните фирми, на големите корпоративни интереси, а са хората, които борейки се достойно за всеки лев, тъпчат земята…

    На тях Нашата Държава се крепи.

    Ето защо се обръщаме към всички заинтересовани лица да подкрепят следната инициатива за законодателна променя, която промяна да има изрично ретроактивно действие, считано от 01.01.2010г. и на второ място да засегне едновременно две правни норми:
    1/ В нормата на чл. 4а, ал.7, изр.второ от КСО изразът “или не са начислени” да се заличи.
    2/ В нормата на чл.6, ал.2 от КСО, думите „или неначислените” да се заличи.
    3/ В нормата на чл.6, ал.3 от КСО изразът “ или неначислените месечни възнаграждения”, да се заличи.
    4/ В нормата на чл.4,ал.1,т.7 от КСО след текста на сегашната норма да се добави израза: ”с изключение на случаите, когато изпълнители по договорите за управление и контрол или ликвидатори са еднолични собственици на капитала или съдружници в дружества с ограничена отговорност”.

    Цитираното предложение за изменение по-горе е примерно.По- важното обаче е да се постигне справедливост в отношенията между държавата и нейите граждани. Считаме че не редно да бъдем третирани единствено и само като данъкоплатци, респетивно източник на доходи, които държавната администрация да преразпределя, без да се осмислят последствията от това.

  105. Данъкоплатец
    March 8th, 2010 | 10:02 am

    Собственик съм на ЕООД. Имам малък квартален хранителен магазин. В мометна извършвам социална дейност, тъй като едвам успявам да платя разходите за ток, консумативи, всички доп. разходи по изискванията на ХЕИ, р-ди за д-ри с трудова медицина, разходи за това да ми замерят контактите и т.н… Въпреки това, намирам сили да платя осигуровките и заплатата на един работник,според безумни и нереално определени прагове. За мен остава само бракуваната с изтекъл срок стока…
    Нямям думи…. това указание направо ме отчая. Съжалям,че останах в България, надявайки се че нещата скоро ще се оправят.
    Ако има протест- там съм!Ако няма резултат – закривам ЕООД-то.

  106. Бончо Сарафов
    March 8th, 2010 | 11:31 am

    Господин Димитров,
    от изказаните мнения до момента е видно, че проблемът касае предимно малкия бизнес – дружествата с един двама души персонал. Предлагам да се обсъди идеята малките дружества – с до 5 души персонал и оборот за предходната година до 50 000 лева, в които управителят е и работник (или пък работи по трудов договор в друго дружество, където напримир се осигурява на 8 часа) общото осигуряване да се начислява пропорционално на отработеното време. Например – ако работя на трудов договор 8 часа, като управител по два часа и с личен труд още по два часа, то сумарното осигуряване да е минимум върху сбора от минималните прагове, но редуцирани върху отработените часове по съответните договори.
    Надявам се на законодателна инициатива от Ваша страна за решаване на проблема, който не е от днес, но с последните указания става болезнен. Необходима е справедливост и в лицето на СДС хилядите малки предприемачи, лекари и зъболекари ще намерят своя политически закрилник.

  107. Атанас Куманов
    March 8th, 2010 | 11:52 am

    Казусът безспорно има много правни детайли, но едно е безспорно – много хора ще платят осигуровки върху доход, който не получават. Това вече не е само правен или икономически проблем, а проблем, който се основава на сбърканата логика на нормотворците. Това, което е от значение, е защо въобще се налага на някои хора да плащат осигуровки върху доход, различен от реалния им такъв?

    http://www.dnevnik.bg/analizi/2010/03/07/869203_osiguritelni_vnoski_bez_dohodi/

    Към написаното от Петър Ганев мога само да добавя моята прогноза – сега вече хората с микрофирми ще ги закрият, ще се регистрират като безработни и лавината ще тръгне.

  108. Атанас Куманов
    March 8th, 2010 | 12:18 pm

    “Настоятелно ви препоръчвам да не се държите като овце които са съгласни да бъдат стригани и хабят цялата си енергия в блеене срещу това с колко едър гребен ще ги стрижат. Престанете с безумието да мислите как да заобикаляте незаконосъобразни текстове. Указанието не е нормативен документ, а тълкуването на КСО не е от компетенцията нито на МФ, а още по-малко на НАП. Всеки начинаещ юрист, а дори и човек с някакъв опит във финанси и счетоводство знае прекрасно това. ПРОМЯНА И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЧЛ.6 ОТ КСО Е ЕДИНСТВЕНОТО РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА. Това е единствената разумна алтернатива, всичко останало са емоционални забежки без никакъв принос за решаване на проблема. Указание не може да се атакува в Съда, защото не е нормативен документ, а отмяната на едно Указание има същата правна стойност, както и издаването му, т.е. НИКАКВА.

    Ако днес пилеете времето и нервите си за да заобикаляте едно явно безумие, то утре ще трявба отново да заобикаляте друго безумие. ПОМИСЛЕТЕ – не е ли по-добре да се премахнат онези които генерират безумията…. иначе си запазете място в редицата за стригане и блейте докато не прегракнете.”

  109. Иво Трайков
    March 8th, 2010 | 2:20 pm

    И още лоши новини,здравната вноска се увеличава с нови 2% до месец-два:

    http://dnevnik.bg/bulgaria/2010/03/08/869608_zdravnata_vnoska_se_uvelichava_s_novi_2_do_mesec-dva/

    Първо здравната вноска се увеличи от 6% на 8%, което е увеличение с 33,33%, а сега ще се увеличи с още 2% или общото увеличение от около 70% за малко повече от година.

    Частният бизнес отива по дяволите. Г-н Димитров припомнете на ГЕРБ какво обещаха в предизборната си платформа:

    От предизборната програма на ГЕРБ:

    5. Данъчни стимули – да оставим парите при хората и бизнеса.

    Облекчаване на данъчните и осигурителни режими с цел увеличаване на разполагаемите доходи и стимулиране на икономическата активност на граждани и бизнес.

  110. Оставка за К.Стефанов
    March 8th, 2010 | 2:33 pm

    Поздравления за г-н Димитров!!!…единственият политик който обърна внимание на безумията сътворени от чиновниците в НАП.Указанието е подписано от изпълнителният директор на НАП,който при въпрос на журналист отговори:…”не съм подготвен да отговоря, свържете се с методолозите на НАП”…т.е подписва нещо,но не е наясно!?!…подписът му изправи на нокти дребния бизнес ,а той “не бил подготвен”. Не мисля,че този човек трябва да продължи да ръководи такава важна институция като НАП.

  111. Един
    March 8th, 2010 | 3:02 pm

    Писна ми вече! Писна ми държавата да ме ограбва с дребни шмекерски номера. Защо всички чиновници смятат, че ния от дребният бизнес сме дойна крава която всеки може да дои както му дойде? ДОКОГА!

  112. Павлов
    March 8th, 2010 | 3:11 pm

    Вижте една база за сравнение какво се плаща в Англия като данъци и осигуровки. Доходи под 6035 паунда несе облагат нито с данък нито с осигуровки. Доходи над 36000 паунда годишно се облагат с 40% данък + NI

    По надолу ще срещнете Ni-което е здравна+пенсиона осигуровка+за безработица и маичинство. А Tax paid е данък общ доход по български

    Сравнете ги с българските и ще видите че в България ти вземат двоино повече пари като данък + осигуровки а насреща неполучаваш нищо. Парите постъпват в бюджета след това потъват в брилянтното управление на администрацията. Та затова имаите очи да ни искате още осигуровки.
    Приятно четене. В “социалната” България осигуровките + Данък
    са 40% дори при ниската скала от приход 3000 лева годишно примерно, докато в Англия 40% ти вземат чак когато достигнеш доход 36000 паунда.
    ——————————————————
    Данъци за 2009 година. Примери:

    Заработени пари за 1 седмица – 109 паунда
    Tax paid – 0 паунда
    NI – 0 паунда
    Чиста сума за получаване – 109 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 110 паунда
    Tax paid – 0 паунда
    NI – 0,10 паунда
    Чиста сума за получаване – 109,99 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 124 паунда
    Tax paid – 0 паунда
    NI – 1,55 паунда
    Чиста сума за получаване – 122,45 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 125 паунда
    Tax paid – 0,10 паунда
    NI – 1,66 паунда
    Чиста сума за получаване – 123,24 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 150 паунда
    Tax paid – 5,10 паунда
    NI – 4,41 паунда
    Чиста сума за получаване – 140,49 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 200 паунда
    Tax paid – 15,10 паунда
    NI – 9,91 паунда
    Чиста сума за получаване – 174,99 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 300 паунда
    Tax paid – 35,10 паунда
    NI – 20,91 паунда
    Чиста сума за получаване – 243,99 паунда

    Заработени пари за 1 седмица – 400 паунда
    Tax paid – 55,10 паунда
    NI – 31,91 паунда
    Чиста сума за получаване – 312,99 паунда

  113. March 8th, 2010 | 4:42 pm

    Действително тези правят СЕРИОЗНИ глупости, и ще има последици… лошото е, че не си дават сметка за това!

  114. Счетоводител
    March 8th, 2010 | 5:07 pm

    А в България, за да вземе един служител чисто 1000 лева,трябва да се платят общо на държавата:

    264.07 от служителя
    +
    213.63 от работодателя му
    —————
    477.70 общо данъци и близо 50% от чистия доход се получава!

    ето я сметката с калкулатора:
    http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=82bff3e900f268dcdd485736c9e28af7366604

    А пък после тръбим, че за облекченото облагане и че ни били малки данъците!!! Глупости и лъжи са това!

  115. Khanon
    March 8th, 2010 | 5:20 pm

    Онзи ден ДОКАЗАНИЯ доктор на ДОНОСНИЧЕСКИТЕ науки на БКП и КГБ ГОЦЕ Първанов , показа КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ си принципи за разделение и взаимодействие на властите.
    Агент Гоце беше много изчерпателен ,и дори от другия край на света разбраха , КОЛКО доверие можеш да му имаш.Сега се питам дали всичко ,което минава като секретна информация през ръцета на агент ГОЦЕ все още е тайна, или вече не го е предал на своите господари от ДС и КГБ, или пък не го е продал на някоя феодално-кланова и терористична банда ,като например мафията или талибаните.
    Но едно е ясно всичките ни партньори в ЕС и НАТО получиха потвърждение на своите подозрения за неговата подСЛУШВАТЕЛСКА същност. Самия Гоце им го ПОКАЗА , чрез репликата си към МИНИСТЪР Дянков:
    - СЛУШАМ !!!

    От тази реплика могат да се направят много изводи:

    1. Агент ГОЦЕ , може би забравил че се намира в Президенството на Република България , се беше вживял в ролята на своя комунистически БОГ и ИДОЛ Сталин в началото и средата на 30-те години на ХХ-век. И подражавайки на него , произнесе надменното и сталинско, ДОРИ за обикновен посетител на Президенството:
    - СЛУШАМ ви , другарю крепостен роб !!!

    2.Агент ГОЦЕ , без да иска се е изпуснал за това което умее да прави най-добре:
    - подСЛУШВАМ, те Дянков !!!.

    3. Агент ГОЦЕ , е изтървал репликата , която чинно произнася като по-низшестоящия при посещенията на своите господари от КГБ и ДС:
    - СЛУШАМ ви ,и ИЗПЪЛНЯВАМ , и не възразявам !!!.

    Могат да се направят и други изводи , но нека сега не се впускаме в големи подробности.

    Агент ГОЦЕ за последните 8 години НЕ направи нищо за решаването на проблемите на България, ДОРИ тъкмо обратното ,той влоши много от съществуващите:

    1. ЗАБРАВИ ДА СЕ „ПОХВАЛИ” , ЧЕ Е БИЛ ДОНОНОСНИК ОТ ДС и КГБ , когато го избираха за президент. ТОГАВА ДАЖЕ ОТРИЧАШЕ съпричастност ,с което постъпи неморално не само към „избирателите” от БКП(БСП) , но и към своите другари ДОНОСНИЦИ, които все пак вярваха в това , че ДС е била „защитник ” на националните интереси на България.

    2.По заповед от Москва ни обвърза с ОСОБЕНО неизгодни за нас ,и ОСОБЕНО изгодни за Кремъл енергийни „проекти”. Аз доколкото знам Русия е НАЙ-БОГАТАТА и следователно НАЙ- КАПИТАЛИСТИЧЕСКА страна в света, и поради това се чудя защо ние , като една от най-бедните нации в света трябва да подписваме угодни за най-богатата страна в света договори и в ущърб на нас!!!!!!!.

    3.Събра своите приятели „академици” в БАН, и там закипя „усилена” научна дейност , даже се обидиха на министър Дянков , когато той им каза истината , А ИСТИНАТА и КОМУНИЗМА СА ДВЕ НЕСЪВМЕСТИМИ НЕЩА ,и затова от БАН му се обидиха.
    Ако в БАН е събран „цвета” на българската наука се ЧУДЯ , защо те като най-умните хора се държат като високоплатени безработни , дори и с доживотен статут. НАЛИ те са най-просветените , би трябвало да са и най-активните, и най-богатите хора , А НЕ ДА РАЗЧИТАТ само на държавните подаяния , които ги правят „високоплатени” безработни, но тези подаяния все пак се събират ,като данък „БАН” от още по-нископлатените работещи.

    4.”Назначи” Тройната коалиция през 2005, БЕЗ ТОВА ДА МУ ВЛИЗА В ПРАВОМОЩИЯТА , като Президент ,и с това се намеси ВУЛГАРНО в работата на изпълнителната власт , без да му даден за това мандат от народа ( НЕ Е участвал в парламентарните избори от 2005г.).
    И не само това ,но и подпомагаше противозаконните практики и властови „ритуали” на съпартийците си и на спонсорите си , които вече 130 години се държат , като феодално-кланова и терористична банда.

    5.Не помогна българското правосъдие, да се изчисти от комунистическите КРИВОРАЗДАВАТЕЛНИ закони и правни извращения, а напротив ПОПРЕЧИ . И затова сега от Брюксел ни хокат , затова че нашето ПАВОСЪДИЕ = КРИВОСЪДИЕ.

    И при тези , а и още много други прегрешения на агент ГОЦЕ, както се носят се слухове се готвел да си прави партия , ЧУДЯ СЕ КОЙ ЩЕ ГЛАСУВА за него , може би само тези с коите е във феодално-кланови и бандитски връзки.Това означава да разпилее електората на БКП(БСП), което безпорно е полезно и нужно за българската демокрация и затова агент ГОЦЕ ще получи моите адмирации, като най после направи нещо полезно и демократично. Защото това разцепване на гласуващите за БКП(БСП) ще допринесе за „демократизацията” на този електорат.
    С тази своя последна„акция” , агент ГОЦЕ се разконспирира и прибави още едно прозвище към агентурното си име ,а именно агент ПОДСЛУШВАТЕЛ . С това подрони „авторитета ” на вербувалия го
    офицер от ДС и показа своята неблагонадеждност ,дори и като доносник.

    Вчера Яне Янев официално се представи като ТРОЯНСКИЯ ДЕКОДЕР(дешифратор) на заповедите комунистическата феодално-клановата и терористична банда БКП(БСП) в Народното Събрание.
    А и иначе на може и да бъде след беше щедро финансиран от феодално-клановата и терористическа мафия ДС , а правителството на Тройната Коалиция воглаве със Сергейчо позволи МАСОВО купуване на гласове ,и ОПОРОЧАВАНЕ на вота на 7.6.2009г. и на 5.7.2009г. .
    За малко освен троянския декодер Яне , щеше да влезнат и още два троянски кона на на феодално-клановата и терористична банда БКП – НДСВ и Лидер. И тогава агент ГОЦЕ пак щеше да превиши непозволено своите правомощия, както винаги е било досега, и да ни спретне нова ,този път четворна или петорна коалиция , като този път според него тя би трябвало да пребори кризата.
    И така за два дена бяха разконспирирани агент ПОДСЛУШВАТЕЛ и агент ДЕКОДЕР(дешифратор) на комунистическата феодално-клановата и терористична банда БКП(БСП).
    Единия подслушва и предава информацията към ГОСПОДАРИТЕ си от комунистическата феодално-клановата и терористична банда БКП(БСП) , а другия дешифрира получените от ГОСПОДАРИТЕ си заповеди към всички българи , и в частност към Народното Събрание.
    Въпроса е кое е свързващото звено между двамата агенти? А най добре е да се доберем до ДАВАЩИТЕ заповеди , към по-низшестоящите звена като ПОДСЛУШВАТЕЛЯ и ДЕШИФРАТОРА!!!!.

    Време е МВР да започне акция „ПОДСЛУШВАТЕЛИ” и „ДЕШИФРАТОРИ” , а най-добре е да се организира акция срещу господарите на подслушвателите и дешифраторите.

  116. Изтерзана счетоводителка
    March 8th, 2010 | 10:54 pm

    Господин Димитров, дълбоко съм Ви благодарана за това, че бяхте първият български политик от българското Народно събрание, който обърнахте внимание на този изключително сериозен проблем.

    Наистина съм Ви благодарна, защото благодарение и на Вас проблемът стигна до широката общественост и накара и управляващите най-накрая да прозрат какво са на път да направят.

    КОЙ ОБАЧЕ ЩЕ МИ ВЪРНЕ ЗДРАВЕТО? КОЙ? ЗАЩОТО АЗ ВЕЧЕ ВТОРА СЕДМИЦА РАБОТЯ НА УСПОКОИТЕЛНИ И С ВИСОКО КРЪВНО. И НЕ СЪМ САМО АЗ. ВСИЧКИ СМЕ ТАКА. НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ПЛАТИ ЦЕНАТА ЗА ПСИХИЧЕСКИЯ ТОРМОЗ, КОЙТО БЕШЕ ОКАЗАН НА ХИЛЯДИ СЧЕТОВОДИТЕЛИ ТОЧНО ПО ВРЕМЕ НА ГОДИШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ, ДДС И ИЗГОТВЯНЕ НА ВЕДОМОСТИ ЗА РАБОТНИ ЗАПЛАТИ. Дано е било случайно, а не проверка дали ще ни издържат нервите, НО АЗ ИСКАМ ГЛАВАТА ОНЗИ НЕВЧАСОВИЯ, който, като го питаха журналистите за коментар на подписаното от него творение, каза, че не бил подготвени и ги прати при методолозите!

  117. ДругСчетоводител
    March 8th, 2010 | 11:04 pm

    Г-н Димитров,
    Ако все пак четете страницата си и Ви интерсува мнението ни и нашите искания, то:

    1. Да се поясни точно и конкретно, че върху недължими доходи, не следва да се начисляват и дължат осигуровки. При липса на ДУК или ДУК без възнаграждение да се поясни ясно, че не се дължат осигуровки.

    2. Да се спре с порочната практика на писане на закъснели пояснения, 2 месеца след като някакви разпоредби са влезли в сила. Подсещам за случая с дата на начисляване на заплатите и указанието на Мургина, което пак излезе след 1-2 месеца, след като се установи проблема.

    3. Да се спре писането на незаконосъобразни и / или въвеждащи в заблуда указания, като това 24-00-7

    4. Да се спре порочната практика на писането на неясни текстове в законите, че да е необходимо да се спускат закъснели доуточняващи указания, което е постоянна практика на НАП от години.

    5. Да се отмени и указание Изх. №. 91-01-77/26.02.10
    ОТНОСНО: определяне на окончателния размер на осигурителния доход на самоосигуряващите се лица за 2009 г. , в текстовете му се съдържа пример също е противоречие със законодателството целящи да подведат хората да внесат повече осигуровки, отколкото дължат

    6. НАП да се извини на клиентите си, да причинените главоболия с последните си две незаконосъобразни указания.

  118. March 9th, 2010 | 12:06 pm

    Съгласен съм с Мартин, трябва да има по-сериозна офанзива на бирническите произволи на сегашното управление. Защо трябва да се доят обикновените хора и малкия и среден бизнес толкова много?

  119. Соня Дойчева
    March 9th, 2010 | 2:21 pm

    Министър Симеон Дянков е “солов играч” и няма екип. Колко е жизнено важна екипната работа, за съжаление в последно време става ясно на цяла България.

  120. March 9th, 2010 | 3:38 pm

    Как може държавата да дължи пари на частни фирми и в същото време да реже глави за неплатени осигуровки и данъци?! Няма симетричност, няма пропорционалност …
    И как можа такива противоречиви действия и мерки за “бързо” излизане от кризата?! В буквалния смисъл искат да им плащаме “данък съществуване”! Всичко което се прави е абсолютно на обратно на това което са предприели страните с икономики които искат да спасят!
    Голяма е заблудата им, че сме им в ръцете, ще видят хиляди фалити и ще им се спука сапунения мехур за бюджет, … аха!

    Разгневен

  121. March 9th, 2010 | 3:42 pm

    След като ще вдигат здравните осигуровки с 2% за да се запази пропорционалността и споделянето на тежестта между държава и работодатели, предлагам да се намали нещо друго, например пенсионната осигурителна тежест!

    Потресен от безобразията

  122. Emily
    March 9th, 2010 | 3:49 pm

    Г-н Димитров, искайте в деня за парламентарен контрол отговорност от министър Дянков за безумното указание на НАП! Нека да знае че 200000 от дребния и средния бизнес няма да го търпят и ще протестират!

  123. March 9th, 2010 | 3:51 pm

    Току-що получих отказ на НАП да ми въведат декларацията, защото дохода на управителя не съответствал на някакви си нови прагове. Така, че не се залъгвайте. Произволът си е в пълен ход. Нищо не е отменено. Принципът е такъв – имаш, нямаш доходи – плащаш. А ако утре изстачкува още някой и за да му уйдисат, хайде с още по 2% я осигуровките, я ддс-то, я дод-а.
    Започнах да се изчервявам, че гласувах за герб.
    Бойко, вземе се в ръце. Уж дясна партия, уж нямаше да пипаме данъците заради кризата, а то кво излезе – давай наред. И то измислени данъци – някакви си указания, дето даже шефа на НАП не знае за кво стаа дума. Хайде, моля!

  124. March 9th, 2010 | 3:53 pm

    Кажи, кой ти ги ръси тези?

  125. Спас Достинов
    March 10th, 2010 | 7:28 pm

    Лили,много хора направиха грешката да гласуват за “демократа” ББ.Всеки човек може да сгреши но страшното е ако не се поучи от грешките си.
    Аз предлагам на всички които имат фирми да ги спрат от дейност и да се наредят на опашка при ББ да дава пари за безработни за да разбере тогава какво се опитва да надроби на бизнеса в България.Хайде на 15ти всички да се съберем на ПРОТЕСТ.

Leave a reply